صادرات ۱.۲ میلیارد دلاری از گمرکات آذربایجان‌شرقی به ۱۰۲ کشور

تبریز - ایرنا - مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ارزش کالاهای صادر شده از گمرکات استان در ۹ ماه نخست امسال را ۱.۲ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: ۱۰۲ کشور مقصد کالاهای صادراتی از این استان هستند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل صمت آذربایجان شرقی، محمدجعفر عظمائی روز سه شنبه با اعلام این خبر به اهمیت افزایش مراودات تجاری در رشد و توسعه اقتصادی اشاره کرد و افزود: کشورهای ترکیه با ارزش صادرات ۳۳۴ میلیون دلار، عراق با ۲۳۹ میلیون دلار، ارمنستان با ۱۶۰ میلیون دلار، آذربایجان با ۴۴ میلیون دلار و گرجستان با ۴۰ میلیون دلار به ترتیب در صدر مقاصد صادراتی گمرکات استان بودند.
وی تعداد کالاهای صادراتی از گمرکات استان را هزار و ۳۵۶ قلم کالا عنوان کرد و گفت: میله‌های آهنی یا فولادی گرم نورد شده دارای دندانه، قیر نفت، پلی استیرن غیرقابل انبساط معمولی (هیدرو کربن مایع) ، مس تصفیه شده، شمش آهن و فولاد، کنسانتره مس، پروفیل، پلیمرهای پروپیلن، شکلات، محصولات پسته‌ از جمله کالاهای صادر شده از استان در ۹ ماه امسال بوده است.
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در خصوص آخرین آمار صدور کارت بازرگانی در استان نیز افزود: در این مدت ۳۵۰ فقره کارت بازرگانی صادر و ۶۵۰ فقره کارت تمدید شده است.

به گزارش ایرنا، در آذربایجان شرقی بیش از چهار هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و تولیدی فعالیت می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha