تشکیل ۴ هزار پرونده مفاسد اقتصادی/جریمه یک شرکت لبنیاتی

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در نوزدهمین روز از دی به شفاف‌سازی محیط‌زیست درباره مالچ‌پاشی دریاچه ارومیه،تشکیل۴هزار پرونده مفاسد اقتصادی،ترس از بچه‌دار شدن برخی خانواده‌ها،آمادگی پلیس اینترپل برای همکاری با ایران درحادثه کرمان،برگزاری پنجمین دادگاه منافقین،دستگیری محکوم متواری پرونده اقتصادی،ثبت ۸۰۰ هزار ولادت و جریمه یک شرکت لبنیاتی پرداخته است.

به گزارش ایرنا، در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. امروز سه شنبه ۱۹ دی - سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

متهم ردیف اول پرونده هواپیمای اوکراینی در بازداشت است

قوه قضاییه اعلام کرد: متهم ردیف اول پرونده هواپیمای اوکراینی به اتهام قتل شبه عمد از ابتدای تشکیل پرونده در بازداشت به سر می‌برد و برای وی تاکنون قرار وثیقه که منجر به آزادی شود، صادر نشده است.

یکی از وکلای خانواده‌های جانباختگان سانحه سقوط هواپیمایی اوکراینی، در مصاحبه با رسانه‌ها اعلام کرده که متهم ردیف اول این پرونده با قرار وثیقه آزاد شده است.

جزئیات بیشتر درباره این خبر را اینجا بخوانید.

تشکیل۴هزار پرونده مفاسد اقتصادی/جریمه یک شرکت لبنیاتی

مبارزه با جرایم خشن و اشرار مسلح به وظایف یگان ویژه اضافه شد

فرماندهی یگان‌های ویژه فراجا از طراحی مسئولیت‌های جدید برای این نیرو خبر داد و گفت: یکی از نقش‌های جدیدی که به وظایف یگان‌های ویژه اضافه شده، مبارزه با جرایم خشن و اشرار مسلح است.

سردار حسین کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه انتظامی ایرنا یکی از مسئولیت های جدید محوله به این نیرو را در حوزه امنیت اجتماعی عنوان کرد و افزود: به تازگی نقش‌هایی را در حوزه امنیت اجتماعی از سوی فرماندهی فراجا برعهده گرفتیم که عملیاتی و اجرایی شده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تشکیل۴هزار پرونده مفاسد اقتصادی/جریمه یک شرکت لبنیاتی


شباهت منافقین و داعش؛ انجام ترورهای کور برای گرفتن تلفات مردمی

نماینده دادستان در پنجمین جلسه دادگاه رسیدگی به جنایات گروهک تروریستی منافقین به شباهت‌های این گروهک با داعشی‌ها اشاره کرد و گفت: هر دوی این گروهک‌های تروریستی با انجام ترورهای کور در پی گرفتن تلفات بیشتر هستند.

پنجمین جلسه دادگاه رسیدگی به جنایات و اقدامات اعضای گروهک تروریستی منافقین امروز سه‌شنبه - ۱۹ دی - به ریاست حجت‌الاسلام‌والمسلمین دهقانی در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران و به صورت علنی برگزار شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تشکیل۴هزار پرونده مفاسد اقتصادی/جریمه یک شرکت لبنیاتی

جریمه ۴۶۲ میلیارد ریالی یک شرکت لبنیاتی

مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی از محکومیت ۴۶۲ میلیارد و ۱۶۵ میلیون ریالی یک شرکت لبنیاتی به دلیل گرانفروشی و کم فروشی خبر داد.

شهرام محسنی در این باره گفت: پرونده تخلف یک شرکت لبنیاتی برای گرانفروشی و کم فروشی در پنج محصول به ارزش ۱۸ میلیارد و ۴۸۶ میلیون ریال در شعبه دوازدهم مهم و ملی تعزیرات رسیدگی شد.ادامه این خبر را اینجا بخوانید.

تشکیل۴هزار پرونده مفاسد اقتصادی/جریمه یک شرکت لبنیاتی

۱۸ ملک آموزش و پرورش رأی هیات عالی مولدسازی را دریافت کرده است

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: ۵۲۰ ملک در معرفی اولیه برای مولدسازی ثبت‌ شد که پس از بررسی به ۱۳۴ ملک رسید و اکنون در کمیته تخصصی مولدسازی ۲۱ ملک تأیید شد و ۱۸ ملک رأی هیات عالی مولدسازی را دریافت کرد.

حمیدرضا خان محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره چگونگی اجرای طرح مولدسازی املاک آموزش و پرورش اظهار داشت: در بند «ی» تبصره ۶ بودجه سال ۱۴۰۱ موضوع مولدسازی پیشنهاد شد تا آموزش و پرورش بتواند از این محل با تبدیل به احسن کردن املاک و افزایش دارایی‌های خود، طرح‌های نیمه تمام خیران را تکمیل کند؛ بنابراین این قانون سال ۱۴۰۱ به دلیل دست‌نیافتنی بودن و وجود نگرانی‌هایی از گذشته درباره مولدسازی و سرنوشت دارایی‌ها به درستی پیش نرفت و موضوع در جلسه سران قوا مطرح شد و در بودجه سال ۱۴۰۲، ۱۸۰ هزار میلیارد تومان برای همه دستگاه‌ها در نظر گرفته شد تا از محل مولدسازی به بودجه دولتی کمک شود و این موضوع هم فقط مربوط به آموزش و پرورش نیست.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تشکیل۴هزار پرونده مفاسد اقتصادی/جریمه یک شرکت لبنیاتی

فروش دخانیات توسط فروشگاه‌های آنلاین و پلتفرم‌های اینترنتی ممنوع است

دادگستری کل استان تهران در خصوص فروش دخانیات توسط برخی از فروشگاه‌های آنلاین و پلتفرم‌های اینترنتی به اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی تذکر داد.

در پی وصول گزارشاتی مبنی بر فروش دخانیات از طریق فروشگاه‌های آنلاین و پلتفرم‌های اینترنتی، دادگستری کل استان تهران به اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی تذکر داد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تشکیل۴هزار پرونده مفاسد اقتصادی/جریمه یک شرکت لبنیاتی

دستگیری محکوم متواری پرونده مفاسد اقتصادی

فرمانده مرزبانی انتظامی از دستگیری محکوم متواری پرونده مفاسد اقتصادی با هوشیاری مرزبانان در مرزهای استان آذربایجان غربی خبر داد.

سردار احمدعلی گودرزی در تشریح این خبر، گفت: فردی به هویت معلوم به اتهام کلاهبرداری و پولشویی شرکت تولید قطعات کامپیوتری تحت تعقیب قرار گرفته بود که روز گذشته توسط پلیس کشور ترکیه به همراه ۳۷ نفر دیگر به کشور بازگردانده شد.ادامه این خبر را اینجا بخوانید.

تشکیل۴هزار پرونده مفاسد اقتصادی/جریمه یک شرکت لبنیاتی

حادثه کرمان بی‌رحمانه بود/ آمادگی پلیس اینترپل برای همکاری با ایران

دبیر کل سازمان اینترپل جهانی حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان را بی‌رحمانه توصیف کرد و گفت: پلیس اینترپل برای همکاری با جمهوری اسلامی اعلام آمادگی می‌کند.

یورگن اشتاک دبیرکل سازمان جهانی اینترپل(پلیس جنایی بین‌المللی) در پیامی رسمی حادثه تروریستی کرمان را به سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی ایران تسلیت گفت و نوشت: با کمال تاسف، حمله بی رحمانه به گلزار شهدای کرمان که موجب کشته و زخمی شدن بسیاری از شهروندان بی گناه شد را تسلیت می‌گویم.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تشکیل۴هزار پرونده مفاسد اقتصادی/جریمه یک شرکت لبنیاتی

پخش ویژه‌ «کرمان_تسلیت» در اپلیکیشن شاد

پخش ویژه‌ «کرمان_تسلیت» در سرویس «تماشا» اپلیکیشن شاد، به ارائه تصاویر و ویدئوهای مدارس سراسر کشور در ابراز همدردی با خانواده‌های شهدا و برگزاری مراسم مختلف اختصاص یافت.

به مناسبت گرامیداشت مقام شهدای دانش‌آموزی که در اقدام تروریستی کرمان جان خود را از دست دادند، مدارس سراسر ایران برنامه‌های متنوعی را برگزار کردند. این برنامه‌ها شامل فعالیت‌های گوناگونی از جمله قرائت قرآن، روضه و نوحه‌خوانی، اجرای سرود و سخنرانی‌هایی در محکومیت و ابراز انزجار از اقدام تروریستی کرمان بود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تشکیل۴هزار پرونده مفاسد اقتصادی/جریمه یک شرکت لبنیاتی

هزینه کرد ۵۰ میلیارد تومانی بیمه سلامت در حوزه فیزیوتراپی و توانبخشی

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، از هزینه کرد ۵۰ میلیارد تومانی این سازمان در حوزه فیزیوتراپی و توانبخشی از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

محمد مهدی ناصحی افزود: ۵۹ کد خدمتی توانبخشی تحت پوشش بیمه سلامت شامل ۶ کد خدمتی در حوزه کاردرمانی، ۱۱ کد خدمتی در حوزه گفتار درمانی، ۱۴ کد خدمتی در حوزه ارتوپدی، ۹ کد خدمتی در حوزه شنوایی شناسی، ۷ کد خدمتی در حوزه بینایی سنجی، ۶ کد خدمتی در حوزه فیزیوتراپی و ۶ کد خدمتی توانبخشی قابل ارایه توسط پزشکان است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تشکیل۴هزار پرونده مفاسد اقتصادی/جریمه یک شرکت لبنیاتی

شهید ۹ ساله حادثه تروریستی کرمان حامی ۲فرزند یتیم بود

شهید مریم سلطانی‌نژاد یکی از ۲۴ دانش‌آموز شهید در حادثه تروریستی کرمان است که از ۷ سالگی حامی ۲ نفر از فرزندان یتیم کمیته امداد بود.

عکسش همه جا دیده می‌شود، «شهیده مریم سلطانی‌نژاد» که با چادر نماز، قنوت گرفته و در حال عبادت است؛ او یکی از اعضای خانواده سلطانی‌نژاد است که در حادثه تلخ تروریسی در کرمان، به مقام والای شهادت رسید. مریم اما با این که سن و سالی نداشت و تنها ۹ ساله بود، اما در عمر کوتاهش، به عنوان حامی مادی و معنوی دو نفر از فرزندان یتیم کمیته امداد بود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تشکیل۴هزار پرونده مفاسد اقتصادی/جریمه یک شرکت لبنیاتی

چرا برخی خانواده‌ها از داشتن فرزند هراس دارند؟

پیوند ازدواج نخستین گام برای تشکیل خانواده است، خانواده ای که پس از ایجاد به عنوان هسته اصلی یک نهاد می تواند به سمت گسترده تر شدن و ایجاد هسته ای قوی از پیوندهای عاطفی و عقلانی حرکت کند؛ در سال های اخیر هراس از فرزندآوری به دلایل مختلف هسته اصلی را به عنوان یک هسته کوچک حفظ کرده و از گسترده شدن آن پیشگیری کرده است.

«میانگین جهانی نرخ باروری در ۱۹۷۰ میلادی حدود ۲.۲ ثبت شده اما همین شاخص در کشور ماه در بازه زمانی ۱۹۷۰ تا ۲۰۲۰ میلادی بیش از ۶.۵ بود در حالی که اکنون نرخ باروری در کشورهای توسعه یافته حدود ۱.۵ تا ۱.۷ است اما در ایران به حدود ۱.۶ رسیده است» این آماری است که معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در یک نشست تخصصی ارائه کرد، آماری که به رغم صحت اما با فرهنگ ایرانی - اسلامی خانواده های ایرانی همخوانی ندارد؛ آماری که بیم آینده ای پیر و ناتوان برای جامعه ایران را رقم می زند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تشکیل۴هزار پرونده مفاسد اقتصادی/جریمه یک شرکت لبنیاتی

ضرورتی برای انتقال مصدومان حادثه تروریستی کرمان به شهرها نیست

مدیر روابط عمومی سازمان اورژانس کشور گفت: در حال حاضر ۵۱ نفر از مصدومان حادثه تروریستی کرمان در بخش‌های ویژه و عادی بستری هستند و تمامی اقدامات درمانی آنها در بیمارستان‌های کرمان انجام می‌شود و نیازی به اعزام به شهرهای دیگر ندارند.

بابک یکتاپرست در گفت و گو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا افزود: از مجموع ۵۱ مصدوم بستری شده در مراکز درمانی کرمان ۲۲ زن، ۱۸ مرد و ۱۱ نفر زیر ۱۵ سال هستند که تمامی اقدامات درمانی برای آنان در بیمارستانهای کرمان مهیا بوده و اکنون در حال مداوا و رسیدگی هستند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تشکیل۴هزار پرونده مفاسد اقتصادی/جریمه یک شرکت لبنیاتی

تشکیل ۴ هزار پرونده مفاسد اقتصادی/ هرمزگان در صدر زمین‌خواری

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از تشکیل چهار هزار پرونده در حوزه مفاسد اقتصادی طی ۹ ماهه امسال خبر داد و گفت: یکی از این پدیده‌های اقتصادی موضوع زمین‌خواری است که بیشترین پرونده‌ها مربوط به استان هرمزگان و چهارمحال بختیاری است.

سردار حسین رحیمی با تاکید براینکه مهمترین ماموریت و رسالت پلیس امنیت اقتصادی مقابله و مبارزه با مفاسد و جرایم اقتصادی به منظور ایجاد بستر سالم و لازم برای فعالیت فعالان اقتصادی است، عنوان داشت: مفسدان و مجرمان اقتصادی با اقدام مجرمانه خود و با انجام اقداماتی از جمله احتکار، پولشویی، اختلاس، رشا و ارتشا به دنبال کسب سودهای آورده هستند .ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تشکیل۴هزار پرونده مفاسد اقتصادی/جریمه یک شرکت لبنیاتی

شفاف‌سازی محیط‌زیست درباره مالچ‌پاشی در دریاچه ارومیه

روز گذشته ویدئویی در رابطه با انجام یک طرح تحقیقاتی در گوشه‌ای از دریاچه ارومیه منتشر شد که نگرانی فعالان محیط‌زیست را به همراه داشت به طوری که نگران آسیب رسیدن به دریاچه شدند که سازمان حفاظت محیط‌زیست برای شفاف‌سازی نسبت به این مساله توضیحاتی را ارائه کرده است.

روز گذشته گزارشی در رابطه با انجام یک طرح تحقیقاتی در گوشه‌ای از دریاچه ارومیه منتشر شد که پس از پخش این گزارش، برخی فعالان در فضای مجازی با بازنشر این ویدئو ضمن برخورد احساسی و غیرکارشناسانه با موضوع، انجام این طرح را موجب ورود آسیب به اکوسیستم دریاچه دانستند، این در حالی است که طرح مالچ پاشی با هدف تثبیت شن‌های روان به‌ صورت آزمایشی و فقط در ۶۰ متر مربع از بستر دریاچه که فاقد پوشش گیاهی است، انجام می‌شود و در گزارش نیز اشاره می‌شود که مالچ یا خاکپوش‌های استفاده شده قابلیت تجزیه داشته و هیچ آسیبی به اکوسیستم دریاچه وارد نمی‌کند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تشکیل۴هزار پرونده مفاسد اقتصادی/جریمه یک شرکت لبنیاتی

ثبت ۸۰۰ هزار ولادت در ۹ ماهه امسال/ تهران در صدر ولادت‌ها

سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد: براساس آمار مرکز رصد جمعیت کشور در این سازمان از ابتدای فروردین تا پایان آذر ماه امسال ۷۹۸ هزار و ۵۵۰ ولادت در کشور به ثبت رسیده است که استان تهران رکوردار میزان ولادت ها بود.

بر اساس گزارش های آماری تهیه شده در ثبت احوال میزان نرخ خام ولادت در کشور برای ۹ ماهه امسال برابر با ۸.۱۲ در هزار نفر جمعیت بوده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تشکیل۴هزار پرونده مفاسد اقتصادی/جریمه یک شرکت لبنیاتی

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha