اختصاص پنج هزار میلیارد ریال برای توسعه شبکه برق اردبیل

اردبیل - ایرنا - فرماندار اردبیل گفت: پنج هزار میلیارد ریال برای توسعه و تقویت شبکه برق اردبیل در سال‌های اخیر اختصاص یافته و با این اعتبارات بسیاری از نارسایی‌ها و ضعف‌های حوزه برق اردبیل و روستاهای تابعه برطرف شده است.

به گزارش ایرنا، سیدمحمد اعتماد اعجازی روز سه‌شنبه در جلسه بررسی مشکلات برق اردبیل افزود: در سه سال گذشته یک هزار کیلومتر جایگزینی سیم مسی با کابل خودنگهدار در شهرها و روستاهای شهرستان اردبیل با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد اجرا شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال آینده عملیات اجرایی آن به اتمام برسد.

وی از برگزاری مانور آمادگی و خدمات‌رسانی برق در شرایط بحرانی در اردبیل خبر داد و گفت: در حال حاضر مجموعه مدیریت بحران به انبار اختصاصی، برج نوری، پست های سیار و دیزل ژنراتور مجهز شده و مولدهای اضطراری از ۶ دستگاه به ۱۰ دستگاه افزایش یافته است.

اعتماد اعجازی بیان کرد: مقاوم سازی و جابه‌جایی پایه‌های برق در ۵۰ روستای شهرستان اردبیل انجام و در ۲ ماه گذشته ۲ هزار شعله روشنایی معابر در شهرها و روستاهای نصب شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل هم در این جلسه گفت: افزایش بی‌رویه مصرف برق این روزها رکوردهای کم‌سابقه‌ای از میزان مصرف رقم زده در حالی‌که با راهکارهایی ساده می‌توان دست کم ۱۰ درصد در مصرف برق صرفه‌جویی کرد.

اختصاص پنج هزار میلیارد ریال برای توسعه شبکه برق اردبیل

حسین قدیمی افزود: ساعات اوج مصرف در استان اردبیل ۱۱ صبح تا ۱۷ عصر و ۲۰ عصر تا ۲۳ شب است و امیدواریم هموطنان در این ساعات از روشن کردن و استفاده از لوازم خانگی پرمصرف جلوگیری کنند.

وی اظهار کرد: برای جلوگیری از خاموشی ناخواسته ادارات و دستگاه‌های اجرایی باید علاوه بر استفاده از مولدهای خود تامین، کنترل میزان مصرف برق و استفاده از نور طبیعی برای تامین روشنایی مورد نیاز، از لامپ‌های ال ای دی استفاده کرده و لامپ‌های اضافی را خاموش کنند.

به گزارش ایرنا، شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل حدود ۶۲۰ هزار مشترک برق را تحت پوشش دارد که ۸۱ درصد آنها خانگی ، ۱۲ درصد تجاری ، ۴.۵ درصد عمومی و ۱.۹ درصد نیز سایر موارد هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha