۸۰۰ تخت به خوابگاه های دانشجویی علوم پزشکی همدان افزوده شد

همدان- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: ۸۰۰ تخت با بهره برداری از خوابگاه های شهید همدانی و ریحانه ۲ به شمار تخت های خوابگاهی موجود در این استان اضافه شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدمهدی مجذوبی روز سه شنبه در آیین معارفه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان افزود: ۲ سال گذشته، هزار و ۸۰۰ تخت به خوابگاه های دانشجویی کشور افزوده شده که بیش از ۲۰ درصد آن معادل ۸۰۰ تخت مربوط به استان همدان است.

وی یادآوری کرد: از ۲ سال پیش سیاست توسعه متوازن در همه امور به عنوان اولویت محوری دانشگاه علوم پزشکی همدان قرار گرفت و برای نیل به این هدف همه ظرفیت ها فعال شدند و امروز بعد از گذشت ۲ سال از نظر توسعه متوازن، علوم پزشکی همدان جزو دانشگاه برتر کشور است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: این دانشگاه در همه حوزه ها رشد و حرکت رو به جلو داشته است برای نمونه در حوزه آموزش توسعه رشته مقطع ها، فضای فیزیکی و عملیات اجرایی دانشکده بهداشت در زمینی به وسعت هشت هزار متر مربع صورت آغاز شده است.

مجذوبی ساخت پارک علم و فناوری و تصویب چهار پژوهشکده را کارهای شاخص حوزه تحقیقات دانست و افزود: همدان در اجرای پویش سلامت و غربالگری فشار خون و دیابت به لحاظ کمی رتبه خوبی در کشور ندارد اما از منظر کیفی که نشان دهنده صداقت در کار است جزو چهار استان برتر کشور است.

وی اضافه کرد: برنامه پزشک خانواده در حال حاضر به صورت آزمونه (پایلوت) در شهرستان کبودرآهنگ در حال اجرا است و تصمیم به اجرای آن در شهرستان بهار بود اما علاوه بر این شهرستان همکاران مکلف به اجرای این طرح در کل استان شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در حوزه سلامت کارهایی در حال انجام است و تا یک ماه آینده موزه تاریخ پزشکی استان که مربوط به تجهیزات و اسناد از سال ۱۳۱۰ به بعد است دایر می شود.

مجذوبی خاطر نشان کرد: با توجه به بالا و فوری بودن میزان مطالبات از حوزه درمان باید سریع به این درخواست ها پاسخ داد در این راستا کار در حوزه درمان خود گذشتگی هم می خواهد.

وی افزود: توریست درمانی که جنبه بین المللی دارد برای حوزه درمان بسیار مهم است با این وجود از نظر زیرساختی کارهای زیادی برای دستیابی به توریست سلامت صورت گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به این همه مسافر و گردشگر سلامت که به بیمارستان های تهران، شیراز و تبریز مراجعه می کنند همدان نیز باید به هر نوعی که شده سهم خود را از گردشگری سلامت بگیرد.

به گزارش ایرنا در این آیین از خدمات «رضا طهماسبی» تجلیل و «رسول سلیمی» به عنوان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان معرفی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha