معاون سیاسی استاندار: کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌های ایلام استمرار یابد

ایلام - ایرنا- معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام گفت: کرسی‌های آزاداندیشی و برنامه تربیون ‌آزاد به‌عنوان توصیه‌های مهم مقام‌معظم‌رهبری در سطح دانشگاه‌های استان بایستی استمرار یابد.

به گزارش ایرنا، در نشست هم‌اندیشی دبیران تشکل‌های استادی و دانشجویی استان ایلام روز سه شنبه در سالن شهید رجایی استانداری با محوریت "انتخابات" با حضور معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام، دبیرستاد انتخابات استان و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام در این نشست با گرامیداشت ۱۹ دیماه سالروز فتح میمک در عملیات ضربت ذوالفقار در سال ۱۳۵۹، گفت: در این عملیات مردم و عشایر غیور این استان در زمانی که هنوز برای مقابله با دشمن سازمان نظامی در این استان تشکیل نشده بود، نقش تعیین‌کننده‌ای داشتند.

"محمدسبحان حسنی" با اشاره به اینکه اقدام تروریستی در گلزار شهدای کرمان و شهادت جمعی از هموطنان از روی یاس و زبونی دشمنان بوده است، تصریح کرد: پیامد این اقدام جنایتکارانه به طور قطع خروش مردم در مقابله با جبهه استکبار جهانی است

وی یادآور شد: نگاه مقام‌معظم رهبری و رییس‌جمهور و هیئت دولت به جوانان یک نگاه ویژه‌ای است، اگرچه در صحنه عمل ممکن است که آن‌طوری که باید مد نظر قرار نمی گیرد که باز هم به عملکرد بنده و امثال ما بر می گردد، البته هر کسی در هرجایی مسئول است باید در راستای تحقق توصیه‌های مقام معظم رهبری گام بردارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام با تاکید بر اینکه دامنه مسئولیت‌ها و مدیریت‌ها کم نیست و هر کسی در جای خودش نیز مسئول است، افزود: مقام‌معظم رهبری در در بیانیه گام دوم انقلاب " شناخت حقایق و جنگ با تحریف‌ها" را جمله وظایف و رسالت های دانشجویان برشمرده است و دانشجویان عزیز ما در این 2 حوزه از نقش و رسالت مهمی برخوردار هستند.

معاون سیاسی استاندار: کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌های ایلام استمرار یابد

حسنی با بیان اینکه انتخابات در نظام جمهوری اسلامی تبلور مردم سالاری دینی است، ابراز کرد: خوشبختانه کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌های استان با استقبال دانشجویان شکل گرفته است اما باید تداوم و استمرار داشته باشد، از برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و جلسات تریبون آزاد در دانشگاه های استان حمایت می شود چرا که این موضوع از مطالبات مقام معظم رهبری است.

وی با تاکید بر اینکه و هم اینکه دانشگاه باید مطالبه گر و پویا و سرزنده باشد، گفت: دانشجویان آینده‌سازان کشور هستند و اگر در دانشگاه رکود باشد جامعه به خطر خواهد افتاد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام با اشاره نقش آموزش و پرورش در ترغیب رای‌اولی‌ها برای حضور پُرشور در انتخابات، عنوان کرد: رسانه ملی و رسانه‌ها به موضوع رای‌اولی‌ها بپردازند.

حسنی خاطرنشان کرد: رسانه ملی، اصحاب رسانه و بزرگان شاخص‌های کاندیدا اصلح را مطرح کردند تا مردم بتوانند به نحوه احسن در تعیین سرنوشت خود موثر باشند.

وی عنوان کرد: مسئولین باید اجراکننده فرمایشات مقام معظم رهبری و رییس‌جمهور باشند و در تبیین رهنمودهای مقام معظم رهبری نیز همه تلاش خود را به کار گیرند.

در این نشست تعدادی از دانشجویان و دبیران تشکل‌های استادی و دانشجویی استان نکته‌نظرات، پیشنهادات و مطالبات خود را در خصوص موضوعات مختلف از جمله انتخابات مطرح کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha