معلمان برای جذب دانش آموزان باید به انواع هنرها مسلح شوند

قزوین - ایرنا - مدیرکل فرهنگی و تربیتی دانشگاه فرهنگیان کشور با اشاره به اینکه معلمان برای جذب دانش آموزان باید به انواع هنرها مسلح شوند،گفت: معتقدیم برای دانش آموزان امروزی بایستی کلاس های درس جذاب و گیرا باشد تا آنان در طول برپایی کلاس پای صحبت های معلمشان بمانند.

سیده فاطمه موسوی، روز سه شنبه و در حاشیه مراسم اختتامیه جشنواره سرود و هنرهای نمایشی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این جشنواره میزبان 70 گروه دانشجویی و در پنج رشته نمایشنامه خوانی رادیویی، تئاتر صحنه‌ای، تئاتر عروسکی، سرود و تعزیه بود که در مجموع ۳۵۰ دانشجوی زن، ۳۲۰ دانشجوی مرد از 27 استان کشور در قزوین برگزار شد.

دبیر جشنواره سرود و هنرهای نمایشی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور خاطر نشان کرد: پس از سال‌ها که کارهای فرهنگی، به خصوص فعالیت گروهی در این دانشگاه به حاشیه رفته بود، اما امسال تلاش کردیم تا بتوانیم یک جشنواره گروهی را با تعداد زیادی از دانشجو معلمان را به میزبانی پردیس قزوین برگزار کنیم.

وی با اشاره به استقبال خوب صورت گرفته از این جشنواره، یادآور شد: دختران در قالب ۱۵ گروه در رشته سرود و پسران با ۱۳ گروه در این رشته شرکت که این رشته بیش از سایر بخش های جشنواره مورد استقبال قرار گرفت و حضور اقوام های مختلف با گویش، لهجه و لباس های محلی حال و هوای خاصی را به این جشنواره داده بود.

به گفته وی، برگزاری این جشنواره از آن جهت برای ما مهم بود تا بتوانیم براساس سند تحول، که یکی از ساحت‌های آن زیبایی شناسی و هنر است، هنر را در میان دانشجو معلمان خود به تبلور برسانیم.

موسوی با بیان اینکه تاکنون جشنواره ای با این شکل و گستردگی برگزار نشده بود، ادامه داد: ما تمام تلاش خود را کردیم تا تمامی داوطلبان و شرکت کنندگان فرصتی برای اجرای آثار خود داشته باشند تا زمینه ای باشد برای تشویق و جمع گرایی شرکت کنندگان در یک کار گروهی و تاثیرگذار.

وی به نامگذاری و محور اصلی این جشنواره به نام "روایت حبیب" اشاره کرد و گفت: ما تکیه بر اصولی داشتیم که دانشجومعلمان باید از مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی بیاموزند که اولین آن اصل معنویت و اخلاص است که سردار بر این اساس تمام زندگی‌اش را با خدا معامله کرد و به جز رضای او به چیز دیگری نمی‌اندیشید، معلم نیز باید مخلص باشد تا آنچه می‌گوید در جان و دل دانش آموزش بنشیند.

دبیر این جشنواره تصریح کرد: معلمان آینده ما باید اصل امت گرایی سردار شهید را بیاموزند چرا که او تنها ملت گرا نبود و شاهد بودیم هر جای دنیا اگر ظلمی به مسلمان و غیرمسلمان رخ می‌داد، سردار برای نجات آنان در میدان حاضر بود، بر همین اساس معلم باید جهان‌بین باشد و برای ایجاد تمدن اسلامی در جهان به منظور تغییر و اصلاح خود و دیگران میدان‌دار باشد.

موسوی، اصل ولایتمداری را یکی دیگر از ویژگی های شهید سردار سلیمانی برشمرد و افزود: این شهید ۱۰ سال تحت امر امام راحل و حدود ۲۲ سال نیز در خدمت مقام معظم رهبری بودند و این در حالی بود که ایشان در هر لباس و درجه ای، خود را سرباز رهبر و نظام و انقلاب می‌دانستند، دانشجو معلم نیز سرباز انقلاب و نظام است و باید برای خدمت آماده باشد و تلاش کند.

جشنواره سرود و هنرهای نمایشی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان با نام «روایت حبیب» پس از چهار روز برگزاری، به میزبانی دانشگاه فرهنگیان قزوین امروز به پایان رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha