۱۹ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۴۲
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85349012
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شویگو: اوکراین سال گذشته ۲۱۵ هزار تلفات داشت

۱۹ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۴۲
کد خبر: 85349012
شویگو: اوکراین سال گذشته ۲۱۵ هزار تلفات داشت

تهران- ایرنا- وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که کشورش در جبهه جنگ با اوکراین ابتکار عمل را در اختیار دارد و سال گذشته اوکراین بیش از ۲۱۵ هزار تلفات داشت.

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، سرگئی شویگو روز سه شنبه اعلام کرد که ارتش روسیه به عملیات خود برای کاهش اثربخشی رزمی ارتش اوکراین ادامه می‌دهد و ابتکار راهبردی در عملیات ویژه نظامی خود را حفظ می‌کند.

وی گفت: گروه‌هایی از نیروهای روسی به طور روشمند ظرفیت رزمی نیروهای مسلح اوکراین را کاهش می‌دهند. در سال گذشته، تلفات ثبت شده برای نیروهای اوکراین از ۲۱۵ هزار نفر و ۲۸ هزار سیستم تسلیحاتی فراتر رفت. ما ابتکار راهبردی را در کل خط تماس رزمی حفظ می‌کنیم.

وزیر دفاع روسیه با جمع‌بندی وضعیت جبهه جنگ اوکراین، به نشانه‌هایی از کاهش نیروی انسانی و ناتوانی کی‌یف در دستیابی به هر یک از اهداف اعلام شده خود در میدان نبرد با نیروهای روسی اشاره کرد.

شویگو با عطف به تلاش‌های صنایع دفاعی روسیه برای تامین تسلیحات و تجهیزات ارتش، تایید کرد که این تلاش‌ها شامل تمرکز بر همه انواع هواپیماهای بدون سرنشین، از جمله پهپادهای تهاجمی سنگین می‌شود.

وی در خصوص موضوع ثبات راهبردی جهان نیز تاکید کرد که روسیه آمادگی رزمی سه گانه هسته ای خود را در سطح بالایی حفظ خواهد کرد تا تعادل راهبردی جهان را تضمین کند.

شویگو گفت که روسیه به ارتقای تجهیزات خود از جمله استفاده از فناوری جدید هوش مصنوعی و تسلیحات مبتنی بر اصول فیزیکی جدید ادامه خواهد داد.

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع روسیه امسال نیز برنامه‌هایی برای ارتقای سامانه های ارتباطی، شناسایی، تعیین هدف، پدافند هوایی و سامانه‌های ماهواره ای دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha