۱۹ دی ۱۴۰۲، ۱۸:۱۵
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85349046
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روزانه ۱۲۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی به امانت داده می‌شود

بجنورد-ایرنا- دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: روزانه ۱۲۰ هزار جلد کتاب از مخزن کتابخانه‌های عمومی به امانت داده می‌شود که آمار قابل توجهی است.

مهدی رمضانی عصر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی در بجنورد اظهار کرد: اعضای کتابخانه‌های عمومی کشور در طول یک ماه به طور میانگین سه میلیون جلد کتاب به امانت می برند که در مجموع سالانه ۳۰ میلیون جلد کتاب می شود.

وی تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی کشور را بیش از ۱۰ میلیون نفر عنوان کرد و افزود: از مجموع این تعداد کمتر از سه میلیون نفر اعضای فعال و ۶۰ هزار نفر کودکان و نوجوانان هستند.

دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تصریح کرد: از ۴۰ درصد باقی مانده اعضا نیز بیش از نیمی از آنها زنان هستند.

وی سرانه مطالعه کتاب را در کشور ۳۳ دقیقه عنوان کرد و افزود: حال مطالعه کتاب در دنیا وخیم نیست و امسال ۱۱۰ هزار عنوان کتاب منتشر شده است.

رمضانی در بخش دیگری از سخنانش تعداد کتابخانه‌های سیار کشور را ۵۰ باب عنوان کرد و گفت: دولت با ایجاد تفاهم نامه هایی ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برای این مهم در نظر گرفته است که با احتساب کمک خیران و نهاد تا پایان دولت سیزدهم ۳۰۰ دستگاه خواهیم رساند.

دبیر کل‌ نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خاطر نشان کرد: اینک در سطح کشور سه هزار و ۶۰۰ باب کتابخانه عمومی وجود دارد که قدیمی ترین کتابخانه مربوط به ۱۰۰ سال گذشته است.

وی تعداد کتابخانه‌های تخصصی را ۱۳ باب عنوان کرد و افزود: اگر استان ها در این راستا کمک کنند کتابخانه‌های تخصصی بیشتری را خواهیم ساخت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha