دیپلمات‌های روسیه و مصر درباره جنگ غزه گفت‌وگو کردند

تهران-ایرنا- وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه و نماینده ویژه ریاست‌جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا و «نزیه النجاری» سفیر مصر در مسکو درباره وضعیت خاورمیانه و جنگ میان رژیم صهیونیستی و حماس گفت‌وگو کردند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، در بیانیه‌ وزارت خارجه روسیه پس از این دیدار آمده است: این نشست بر مسائل جاری خاورمیانه و درگیری مسلحانه بین اسرائیل و حماس در نوار غزه متمرکز بود.

این وزارتخانه افزود: طرفین همچنین گام‌های مشخصی در راستای تقویت بیشتر روابط تاریخی دوستانه میان روسیه و مصر از جمله برنامه رویدادهای دوجانبه آتی را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه نوار غزه را از سرگرفت.

وزارت بهداشت غزه امروز (سه‌شنبه) از افزایش شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به این باریکه به ۲۳ هزار و ۲۱۰ نفر خبر داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha