مدارس ابتدایی سرخس روز چهارشنبه غیرحضوری است

مشهد-ایرنا- فرماندار سرخس گفت: مدارس ابتدایی بخش مرکزی این شهرستان روز چهارشنبه به دلیل آلودگی هوا در نوبت صبح تعطیل و فعالیت آموزشی به صورت غیرحضوری است.

حسن نوری‌زاده شامگاه سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با تصمیم ستاد بحران شهرستان سرخس و با توجه به افزایش میزان آلایندگی هوا ناشی از هجوم گرد و غبار به شهرستان سرخس و وضعیت خطرناک برای اقشار حساس و آسیب پذیر، تمامی مهد کودک‌ها، پیش دبستانی‌ها و مدارس ابتدایی شهر و بخش مرکزی سرخس مشمول تعطیلی شده اند.

وی گفت: فعالیت آموزشی در مدارس تعطیل شده به صورت آموزش مجازی در بسترهای تعریف شده انجام خواهد شد و امتحانات مقاطع متوسطه اول و دوم برگزار می‌شود.

فعالیت آموزشی مدارس در همه مقاطع و موسسات آموزش عالی سرخس روز سه شنبه به دلیل شدت گرد و غبار ناشی از هجوم ریزگردها تعطیل اعلام شده بود.

بر اساس اعلام اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرخس برای سه شنبه کیفیت هوا برای همه گروه ها خطرناک اعلام شد وبه افراد دارای بیماری ریوی، سالمندان، کودکان و بانوان باردار توصیه شده بود از فعالیت در فضای باز پرهیز کنند و افراد عادی دیگر نیز تا حد ممکن از منزل خارج نشوند و در صورت خروج نیز از ماسک استفاده کنند.

شهرستان سرخس با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، دارای ۲ شهر سرخس و مزداوند و ۶۸ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار است که ۵۵ درصد جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha