دبیر خانه احزاب خراسان رضوی: لازمه حفظ مردم سالاری اعتقاد به صندوق رای است

مشهد- ایرنا- دبیر خانه احزاب خراسان رضوی گفت: معتقد به صندوق رای هستیم و لازمه حفظ روزنه‌های مردم سالاری در کشور را اعتقاد به صندوق رای و انتخابات می‌دانیم.

الهه قلی زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مشهد افزود: صندوق رای و انتخابات برای ما حرف اول را می زند و ملت نیز باید به صندوق رای متعهد باشند البته باید مردم را برای این تعهد مجاب کرد.

وی ادامه داد: در جلسات متعدد با مدیر کل اطلاعات، رییس کل دادگستری، استاندار خراسان رضوی و فرماندار مشهد اعلام کرده ایم برای مشارکت مردمی و حداکثری در انتخابات باید از هر تفکر و جریانی در میان نامزدها حضور داشته باشند.

قائم مقام حزب اسلامی کار در خراسان رضوی گفت: اصلاح طلبان یا هر جناح سیاسی دیگری را نمی توان از گردونه رقابتها کنار گذاشت و باید برنامه ریزی شود تا از همه طیف ها در این گردونه حضور داشته باشند.

قلی زاده با تاکید بر مشارکت همه جریانات در انتخابات افزود: معتقدیم با وجود شرایط حاکم حتی می توان با تکیه بر افراد متخصص ولی بدون تفکر سیاسی در عرصه انتخابات حضور یافت.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادعا کرد: اصلاح طلبان و اعتدال گرایان خراسان رضوی از رد صلاحیت برخی نامزدها و چهره های این مجموعه های سیاسی در انتخابات ناراضی هستند که البته به اسامی تایید صلاحیت شده ها دسترسی نداریم و نمی توان به طور قطعی از ردصلاحیت همه افراد با گرایش های سیاسی اصلاح طلب و اعتدالی در استان سخن بگوییم.

به گزارش ایرنا، مطابق اعلام هیات نظارت خراسان رضوی به صورت تقریبی اصلاح طلبان حدود ۲۰ درصد ثبت نام شدگان در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را تشکیل داده اند و بقیه ثبت نام شدگان از نیروهای اصولگرا، اعتدالی و افراد منفرد و مستقل هستند.

مردم خراسان رضوی از ۱۲ حوزه انتخابیه ۱۸ نماینده را راهی مجلس شورای اسلامی می‌کنند که در این میان پنج نماینده مربوط به حوزه انتخابیه مشهد و کلات است، حوزه انتخابیه سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد دارای ۲ کرسی نمایندگی و حوزه نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه نیز دارای ۲ کرسی نمایندگی در مجلس است و ۹ حوزه انتخابیه دیگر استان هر کدام یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند امسال در کشور برگزار خواهد شد و تبلیغات از دوم اسفندماه سال جاری آغاز خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha