کیفیت هوای سرخس همچنان در شرایط خطرناک قرار دارد

مشهد-ایرنا- رییس اداره هواشناسی شهرستان سرخس گفت: میزان ذرات گرد و خاک قابل مشاهده و لمس روی انگشت صبح امروز چهارشنبه در سرخس به عدد هزار و ۲۰۰ میکروگرم در هر متر مکعب رسیده است و براساس این شاخص و اعلام دستگاههای متولی کیفیت هوای سرخس همچنان در شرایط "خطرناک" قرار دارد.

علی تبریزنیا تبریزی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:بر اساس پیش بینی ها با شمالی شدن سیستم آب و هوا و شدت یافتن وزش باد، از عصر امروز از شدت ریزگردها و گرد و خاک در شهرستان کاسته می شود.

وی ادامه داد:منشا آلودگی هوا و گرد و خاک این روزها در سرخس داخلی و مربوط به صحرای "چاله زرد" سرخس است که با شدت یافتن وزش باد و تغییر جهت آن ریزگردها از شهرستان خارج می شوند.

براساس اعلام مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی، دید افقی رانندگان در جاده ترانزیتی سرخس- مشهد تحت تاثیر ریزگردها کاهش یافته است.

مطابق اعلام اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرخس هم اکنون کیفیت هوا برای همه گروه های انسانی "خطرناک" اعلام شده و به افراد دارای بیماری ریوی، سالمندان، کودکان و بانوان باردار توصیه می شود از فعالیت در فضای باز پرهیز کنند و افراد عادی دیگر نیز تا حد ممکن از منزل خارج نشوند و در صورت خروج نیز از ماسک استفاده کنند.

همچنین بر اساس تصمیم ستاد مدیریت بحران شهرستان سرخس، مدارس ابتدایی بخش مرکزی این شهرستان امروز چهارشنبه به دلیل آلودگی هوا در نوبت صبح تعطیل و فعالیت آموزشی به صورت غیرحضوری است.

شهرستان سرخس با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، دارای ۲ شهر سرخس و مزداوند و ۶۸ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار است که ۵۵ درصد جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

جاده ترانزیتی سرخس - مشهد به طول ۱۹۵ کیلومتر یک گذرگاه بین المللی در ارتباط با کشور ترکمنستان نیز محسوب می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha