هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال به تجهیز مراکز فنی و حرفه ای خراسان رضوی اختصاص یافت

تایباد- ایرنا- معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی گفت: هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز و نوسازی مراکز فنی و حرفه ای شهرستانهای استان اختصاص یافت.

به گزارش ایرنا، ابوالفضل خبازی روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیر مرکز فنی و حرفه ای تایباد، افزود: این میزان اعتبار از محل مصوبات سفر سال گذشته رییس جمهوری و هیات دولت به استان خراسان رضوی پیش بینی شد.

وی ادامه داد: امیدواریم با توزیع عادلانه آن بویژه در مناطق مرزی و محروم بتوانیم نقش سازنده ای در توسعه مراکز فنی و حرفه ای خراسان رضوی با هدف ایجاد اشتغال پایدار داشته باشیم.

معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی با بیان اینکه توانمندسازی گروههای هدف فنی و حرفه ای یکی از مهمترین رسالتهای این سازمان است، اظهار کرد: در سال جاری برای آموزشهای فنی و حرفه ای در استان ۳۰ میلیون نفر ساعت پیش بینی شده است که در بازه زمانی سال گذشته، ۸۵ درصد این مهم محقق شده است.

خبازی بیان کرد: باتوجه به رصد و پایش های انجام شده سالانه از سوی کارشناسان حوزه آموزشهای فنی و حرفه ای، ۶۷ درصد افرادی که از مهارتهای آموزشی در این مراکز بهره مند شده اند، وارد بازار کار می شوند.

وی گفت: در بخش آموزشهای فنی و حرفه ای ۱۹ گروه جامعه هدف برای فراگیری مهارت در حوزه های مختلف پیش بینی شده اند که در زمان حاضر این آموزشها در سطح شهرها، مناطق روستایی، پادگانهای نظامی و حاشیه شهرها برای افراد واجد شرایط در حال اجرا است و در این زمینه استان خراسان رضوی جزء پنج استان برتر کشور است.

وی، به طرح هر دانش آموز یک مهارت اشاره کرد و گفت: این طرح یکی از مهمترین برنامه های سازمان فنی و حرفه ای به شمار می رود که در راستای محقق شدن آن با همکاری بخش دولتی و خصوصی تفاهمنامه های خوبی به امضاء رسیده است.

به گزارش ایرنا، استان خراسان رضوی ۴۵ مرکز آموزشهای فنی و حرفه ای دولتی و دو هزار و ۵۲۰ آموزشگاه آزاد دارد.

در این نشست از زحمات اسماعیل نیک محمدی رییس سابق مرکز آموزشهای فنی و حرفه ای تایباد تقدیر و محمدرضا آشوری به عنوان رییس جدید این مرکز معرفی شد.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha