۴۰ هزار پرونده خسارت سیل مانسون در کهگیلویه و بویراحمد به بانک ها ارسال شد

یاسوج- ایرنا- معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: چهار هزار و ۷۶ پرونده خسارت دیده از سیل مانسون در استان به بانک ها ارسال شد که از این تعداد ۹۰۸ مورد مبلغ ۲ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند.

به گزارش روز چهارشنبه استانداری کهگیلویه و بویراحمد، علی محمد روستا در نشست مدیریت بحران با حضور فرمانداران در خصوص بیمه، اظهار کرد: بی توجهی و کم توجهی به بیمه در ساختارها یکی از آسیب ها در استان است، در سال گذشته به زیرساخت ها و به خصوص بخش های اقتصادی و تولیدی خسارات سنگینی سیل مانسون وارد کرد.

وی افزود: مدیران دستگاه های اجرایی و فرمانداران بر روی مسائل بحران زا و مخاطرات در استان تمرکز داشته باشند و پیش بینی و پیشگیری های لازم را برنامه ریزی و اولویت بندی کرده ارائه دهند.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: این مسئله که به خوبی استقبال چندانی به مسئله بیمه نشده است و یا تسهیلات ناشی از خسارات بحران را پیگیری نکرده اند مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: بانک های استان نسبت به تکمیل پرونده ها و پرداخت تسهیلات مربوط به سیل مانسون سال گذشته در اسرع وقت اقدام کنند.

روستا عنوان کرد: شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر در مدیریت مخاطرات زیرساخت ها از برنامه های حوزه مدیریت بحران استان بوده و در این خصوص همه ساختارها پیوست مقابله ای داشته باشند.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به ساختار سازی ساختمان ها، ابنیه ها، جادها، پل ها و راه ها و طرح های اقتصادی استان در برابر حوادث و مخاطرات تاکید کرد و گفت: کمیته ای جهت بررسی های کارشناسی بیمه ساختمان ها تشکیل و موارد را بررسی و در جلسه آینده گزارش مربوطه ارائه شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز بر آماده باش فرمانداران و شهرداران خصوصا مناطق سردسیری و آمادگی کامل حوزه راهداری در رابطه با بارش برف احتمالی و بر پایداری شبکه‌های آب، برق، گاز و تلفن تاکید کرد.

علی رضا نیکروز عنوان کرد: اقدام عملیاتی و اجرای بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات مانسون لازم است.

وی عنوان کرد: مقرر شد شهرداری ها برای نقاطی که در بارندگی ها به منازل مردم آسیب می رسد تدابیر لازم را بکار گیرد.

صبح روز جمعه تا عصر در استان بارندگی است و در مناطق سردسیری و گردنه ها بارش برف بوده و نیازمند آمادگی دستگاه های خدمات رسان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha