روحیه شهادت طلبی برای مردم ایران امنیت به ارمغان آورد

بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: روحیه ایمان، فداکاری و شهادت طلبی برای مردم ایران و منطقه امنیت ایجاد کرد و داعش نیز با همین روحیه از بین رفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز چهارشنبه در اولین جلسه شورای سیاستگذاری دومین کنگره ملی ۲ هزار شهید استان خراسان جنوبی گفت: اگر نقش امام راحل و شهادت طلبی رزمندگان نبود هیچ کشوری در مقابل استعمارگران نمی‌توانست بایستد و آنچه جان، مال و ناموس مردم را حفظ و دشمن را متوقف کرد، روحیه شهادت طلبی ملت ایران بود.

وی افزود: شهادت طلبی باعث شد صدام نتواند حتی یک وجب از خاک ایران را بگیرد و اگر این رشادت‌ها را نداشتیم مشخص نبود چه به سر مردم ایران و جهان می‌آمد لذا دیگران هم اگر به نقش ایران و شهادت طلبی نیروهای رزمنده آگاه شوند خاک این کشور را بوسه می‌زنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: نقشه قتل عام مردم تهران را رجوی کشیده بود و اگر در عملیات مرصاد فداکاری رزمندگان نبود و این نقشه تحقق پیدا می‌کرد معلوم نبود چه بر سر ایران می‌آمد.

وی در بخش دیگر سخنانش گفت: قرآن کریم کتاب تاریخ نیست بلکه کتاب ذکر است زمانی که می‌فرماید فرعون، موسی، قارون، هامان و سامری این یک مسئله شناختی بوده یعنی انسان می‌تواند هر کدام از این شخصیت‌ها باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه انسان فطرت الهی و ایمانی دارد افزود: از این لحاظ در درون دل هر کسی یک موسی وجود دارد که بهترین قوام برای کمال انسان بوده اما فرعون هم در باطن هر فردی کمین کرده است.

وی گفت: شرط اول بزرگداشت شهدا شناخت این قضیه است یعنی هر یک از عوامل گمراه کننده که در وجود شخص و جامعه رسوخ پیدا کند، سرنوشت را رقم می‌زند.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: فکر قارونی، هامانی و سامری باعث عقب ماندگی جامعه می‌شود و فرق نمی‌کند پنج هزار سال قبل یا زمان حال که همه دنیا کشتار زنان و کودکان را تماشا می‌کنند اما آنها که در مکتب شهادت دوره دیده‌اند در مقابل فراعنه می‌ایستند.

وی گفت: اسرائیل در غزه جنایت می‌کند و امروز ایستادگی جبهه مقاومت در مقابل آنها را می‌بینیم، این ظلم همواره دنیا را تهدید می‌کند و با همه ادعاهای دموکراسی خود تاکنون علاوه بر زنان و کودکان، بیش از ۱۱۱ خبرنگار را شهید کردند؛ شورای امنیت و جامعه جهانی پر ادعا در این جهت قانون ندارد و برای شکلک بازی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: جامعه جهانی پر ادعا اگر قانون ندارد خیلی افتضاح است و اگر قانون دارد باید مقابل این وضع و جنایت جنگی بایستد نه اینکه حکومت یک احمق بر جهان موجب کشتار هر روزه کودکان شود که نمادی از همان فرعون دارد.

وی ادامه داد: معنای شهدا را نفهمیدیم که در هر مقطعی آسیب دیده‌ایم لذا در مقابل جریان سلطه و مستکبران عالم تنها یک پادزهر وجود دارد و آن شهادت طلبی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به جنایت‌های تاریخی آمریکا و اروپا از گذشته تاکنون گفت: در ۲۰۰ سالی که استکبار به کشورهای اسلامی رسوخ کرده خواسته که قرآن را از میان مردم بردارد تا بر مردم حاکم شود اما شهادت طلبان مقابل اینها ایستاده‌اند.

وی افزود: مهندسی دشمن قوی است اما در محاسباتش معنای شهادت‌ طلبی را نمی‌فهمد و اگر این فرهنگ به عنوان تفکر در مقابل انواع تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمن جلو بیاید همه آنان را عقب می‌راند لذا باید در بزرگداشت شهدای استان این پیام را برسانید که همه قشر نوجوان و جوان را به سمت بهترین‌ها هدایت کند.

وی گفت: بدترین نوع جنایت‌های استکبار تهاجم فرهنگی بوده تا جایی که حجاب و عفاف را در جامعه تضعیف، فساد و فحشا و تباهی را بر مردم تحمیل کردند اما جنایت‌های آنها در اینها خلاصه نشد بلکه نقاط راهبردی کشور را به خشکزار تبدیل کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی اظهار کرد: زمانی همه درآمدهای کشور دست انگلیسی‌ها بود که در عین حال قانع نبودند و از نمایندگان شورای ملی امضا گرفتند تا هر اقدامی انجام دهند هیچ مقامی حق سوال نداشته باشد زیرا دولت صهیونیسم با وزرای بهایی حاکم بر کشور بود لذا اگر امام خمینی (ره) انقلاب را آغاز نمی‌کرد اکنون وضعیت ایران از غزه بدتر بود.

وی در ادامه کنگره ۲ هزار شهید خراسان جنوبی را کار زیربنایی ارزشمند معرفی کرد و گفت: این اقدام بزرگداشت جهادگران در راه حق است که پیام آن ارزش دارد و امیدواریم جوانان اروپایی هم با تاسی از پیام انقلاب از دولت‌های فاسد جدا شوند.

امام جمعه بیرجند با تاکید بر لزوم احصای نقاط ضعف کنگره قبلی ادامه داد: باید کارگروه‌های مختلف به دنبال شناخت فرهنگ شهادت باشند تا ارزش این کار به عنوان فرهنگ همگانی به جامعه معرفی شود.

وی با اشاره به اینکه پرورش یافته در دامن دفاع مقدس فراوان داشتیم و باید سطح فکری جامعه را نسبت به این ارزش‌ها بالا برد گفت: دشمن خواب‌های زیادی برای کودکان و نوجوانان ایران دیده که کرونا و گسترش تلفن همراه بین نسل جدید یکی از آنها بوده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: دعای ندبه هم نقشه راه است که براساس محکمات فکری، فرهنگی و رحمانی می‌تواند انسان را به کمال نزدیک کند.

همچنین «میثاق نامه با شهدا» در جهت برپایی هرچه باشکوه‌تر کنگره ملی ۲ هزار شهید استان توسط نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و مسوولان حاضر در این نشست امضا شد.

اولین کنگره ملی ۲ هزار شهید استان خراسان جنوبی سال ۱۳۹۷ برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha