۲۰ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۴۹
کد خبر: 85349574
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس جمهوری مالدیو بر ارتقای همکاری با پکن تاکید کرد

تهران– ایرنا– محمد مویزو، رئیس‌جمهور مالدیو با اعلام استقبال کشورش از ارتقای همکاری با پکن، اعلام کرد که چین یک شریک کلیدی در توسعه اجتماعی و اقتصادی مالدیو بوده و خواهد بود.

به گزارش چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری شینهوا، رئیس‌جمهور مالدیو گفت قصد دارد همکاری‌های اقتصادی، تجاری، گردشگری، سرمایه‌گذاری و فرهنگی با چین را در جریان سفر رسمی خود به این کشور ارتقا دهد.

رئیس جمهور مالدیو در مصاحبه‌ای مکتوب با شینهوا گفت: چین یک شریک کلیدی در توسعه اجتماعی و اقتصادی مالدیو بوده و خواهد بود.

وی افزود: روابط مالدیو و چین مبتنی بر احترام و اعتماد متقابل و عدم مداخله در امور داخلی یکدیگر است که از اصول کلیدی بین‌المللی است که نظم اقتصادی و سیاسی جهانی بر اساس آن ساخته شده و تداوم‌ می‌یابد.

با توجه به اینکه این سفر اولین سفر او به چین به عنوان رئیس جمهور است، مویزو گفت انتظار دارد با بهبود روابط، امیدی به همکاری مجدد و تقویت شده درجهت پیگیری مشترک بهبود رفاه هر دو ملت ایجاد شود.

پل دوستی چین و مالدیو در ماله

رئیس جمهور مالدیو گفت: تجارت بین کشورهای ما به سرعت در حال رشد است. ما آرزوی گسترش و تسریع بیشتر آن را داریم.

مویزو خاطرنشان کرد پروژه‌هایی چون «کمربند و جاده» برای تغییر توسعه اقتصادی کشورش حیاتی هستند.

رئیس جمهور مالدیو افزود: پل دوستی چین و مالدیو سرزمین‌ها و همچنین مردم دو کشور را به هم متصل کرده است و امکان گسترش فعالیت‌های اقتصادی را فراهم می‌کند.

مویزو روز دوشنبه (۱۸ دی) برای دیدار مقامات چینی به پکن رفت و این سفر تا روز جمعه (۲۲ دی) ادامه دارد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha