اخلاق و ایمان محوری مهمترین ویژگی دستیابی به جامعه ایده آل و سالم است

ساوه - ایرنا - امام جمعه ساوه گفت: افزایش اخلاق و ایمان محوری در بین افراد از جمله جوانان مهمترین ویژگی و لازمه دستیابی به جامعه ای ایده آل و سالم است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام جعفر رحیمی روز چهارشنبه در شورای فرهنگ عمومی ساوه با اشاره به ویژگی های جامعه سالم و ایده آل در آیات ۳۶ تا ۳۹ سوره شورا گفت: ایمان، توکل و اخلاق محوری، دوری از گناهان کبیره و تندخویی، گوش به فرمان خدا بودن، اقامه نماز، مشورت، انفاق و مقابله با ظلم از جمله این ویژگی ها است که می توان با عمل به آنها جامعه را به سمت اجتماعی ایده آل و خداشناسی حرکت داد.

وی اضافه کرد: با توجه به وجود برخی از آسیب های اجتماعی، بزهکاری ها، مشکلات همه گیری همچون طلاق، سهل انگاری در عمل به آموزه های الهی نشان از دوری جامعه از برخی ویژگی های مطرح در سوره شورا است.

حجت الاسلام رحیمی گفت: اقدامات فرهنگی همه گیر در راستای عمل به این ویژگی ها باید در جامعه با هماهنگی و هم افزایی بین بخشی ساری و جاری شود.

وی اضافه کرد: شورای فرهنگی در روستاها متشکل از اعضای شورای اسلامی، دهیار، بسیج، فرهیختگان و معتمدان روستاها برای اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی باید تشکیل شود تا فرهنگ‌سازی در راستای آموزه های اسلامی و انقلابی گسترش دهیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساوه همچنین بر تدوین و برنامه ریزی فرهنگی در سال ۱۴۰۳ تاکید کرد و گفت: از همه اعضای شورای فرهنگی انتظار می رود بر اساس وظایف برنامه هایی را همراه با شناسایی و ارایه راهکارهایی برای رفع چالش های مختلف از جمله کاهش اعتیاد و طلاق و گسترش پیوند جوانان با مسجد برنامه ریزی کنند.

وی افزود: همچنین برنامه ریزی مناسبت های فرهنگی، مذهبی و ملی ماه رجب، زمینه سازی برای حضور جوانان در آیین اعتکاف، مبعث پیامبر (ص)، راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات در سال جاری نیز از سوی اعضای شورای فرهنگی ضروری است.

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به اینکه ساوه یکی از شهرستان‌ هایی است که کاهش بارندگی ها مشکل آب شرب آن را در سطح قرمز قرار داده است یادآور شد: همچنین اعضای شورای فرهنگی عمومی باید با همکاری متولیان در راستای اصلاح فرهنگ مصرف بهینه آب نیز اقداماتی اساسی انجام دهند.

وی گفت: با توجه به اهمیت مصوبات شورای فرهنگ عمومی و الزام اجرای آنها، این شورا متشکل از تصمیم گیران و تصمیم سازان شهرستان هستند که به منظور ارتقای سطح فرهنگ جامعه در راستای احکام الهی و اسلامی مصوباتی را اتخاذ می کنند که باید همه دست اندرکاران در راستای تحقق آنها گام بردارند.

وی افزود: هم افزایی مدیران شهرستان در راستای اجرای مصوبات شورای فرهنگی از جمله مناسبت های ملی و مذهبی، برگزاری جشنواره انار جای تقدیر و تشکر دارد و لازم است در راستای تحقق جامعه آرمانی این وحدت رویه افزایش یابد.

افزایش ۱۰ درصدی طلاق در ساوه

رییس دادگستری ساوه هم در این جلسه گفت: ایران اسلامی در گام دوم انقلاب مدعی تمدن سازی جهان اسلام است و دشمنان به علت ترس از این مساله به دنبال جلوگیری از این مساله با تمام امکانات سخت و نرم افزاری هستند که در این میان از بین بردن کانون خانواده از جمله مهمترین هدف دشمن است.

ابوالحسن شریفی با اشاره به اینکه ایجاد شکاف عاطفی و طلاق نیز مهمترین برنامه دشمنان برای از بین بردن کانون خانواده ها است یادآور شد: مساله طلاق در این شهرستان به معضلی بزرگ تبدیل شده است به گونه ای که آمار طلاق در سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد افزایش داشته و در مقابل نیز ازدواج ۱.۷ درصد کاهش داشته است.

وی اظهار کرد: اشتغال بانوان، اختلاف طبقاتی، روابط نامشروع زوجین، مشکلات روانی، ازدواج های غیر رسمی، اختلاف در نحوه تربیت فرهنگی فرزندان و دخالت های خانوادگی از جمله دلایل طلاق در شهرستان بوده و نیاز است دستگاه های فرهنگی ورود جدی و عملیاتی به این مساله داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha