رییس محیط زیست: پنج واحد صنعتی کنگاور در فهرست آلاینده قرار گرفت

کرمانشاه - ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست کنگاور با اعلام اینکه پنج واحد صنعتی شهرستان بر اساس آخرین پایش و نظارت به عنوان صنایع آلاینده محیط زیست معرفی شدند، گفت: کشتارگاه صنعتی دام، تصفیه خانه فاضلاب، ۲ کارخانه آسفالت و یک گاوداری در این فهرست قرار گرفتند.

«مجتبی گداری» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: در راستای پیشگیری و کاهش آلودگی هوای کنگاور، شناسایی دقیق منابع آلاینده هوای شهرستان آغاز شده است.

وی بیان کرد: محیط زیست از طریق پایش و شناسایی واحدهای آلاینده به عنوان ابزار بازدارنده به دنبال جلوگیری از ادامه روند آلایندگی واحدهای صنعتی است.

گداری تاکید کرد: اگر صنایع و منابع آلوده‌کننده هوا در مهلت مقرر نسبت به رفع آلودگی خود اقدام نکنند براساس قوانین و مقررات از طریق قضایی پیگیری می‌شوند.

رییس اداره محیط زیست کنگاور خاطرنشان کرد: بر اساس تبصره یک ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده، واحدهای تولیدی آلاینده محیط زیست که استانداردها و ضوابط حفاظت از محیط زیست را رعایت نمی کنند، به تشخیص و اعلام سازمان حفاظت محیط زیست، مشمول پرداخت یک درصد از قیمت فروش خود به عنوان عوارض آلایندگی می شوند که یک درصد فروش جریمه‌ای سنگین و گاه بیشتر از سود واحد صنعتی است.

شهرستان کنگاور با حدود ۸۵ هزار نفر جمعیت در فاصله ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha