روزنامه صهیونیستی: آثار اقتصادی جنگ ما را یک دهه به عقب باز خواهد گرداند

تهران - ایرنا- یک روزنامه اقتصادی رژیم صهیونیستی به تبعات اقتصادی جنگ این رژیم علیه غزه اذعان کرد و از عقب گرد اقتصادی این رژیم برای یک دهه خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، روزنامه صهیونیستی «کالکالیست» نوشت: بودجه ارتش به عنوان بخشی از تولید ناخالص داخلی از چهار و ششم دهم درصد به شش درصد خواهد رسید و در بهترین حالت، ما یک دهه به عقب بازخواهیم گشت.

رسانه‌های صهیونیستی پیشتر با اشاره به هزینه های رژیم اسراییل در جبهه شمالی تاکید کردند که خسارت‌های کلی این رژیم در نبرد طوفان الاقصی به ۶۰ میلیارد دلار رسیده است.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» نوشت که هر روز جنگ ۲۷۲ میلیون دلار برای ارتش رژیم صهیونیستی هزینه دارد، زیرا هر نظامی ذخیره روزانه ۸۲ دلار می‌گیرد و تنها مجموع این پرداختی‌ها به ۲ میلیارد و پانصد میلیون دلار می‌رسد.

این در حالی است که شهرک‌های صهیونیست نشین نزدیک نوار غزه نیز آسیب‌های گسترده دیده و از نظر زیرساختی ویران شده‌اند و خسارت‌های وارد شده به آن‌ها به پنج میلیارد و پانصد میلیون دلار می‌رسد.

در جبهه شمال فلسطین اشغالی نیز رژیم صهیونیستی آسیب فراوانی دیده و حملات حزب‌الله لبنان خسارت یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلاری به این رژیم وارد کرده است.

به نوشته این منبع خبری صهیونیستی، انتظار می رود که بودجه رژیم اسراییل کسری میلیارد دلاری داشته باشد که این امر باعث کاهش بودجه و افزایش دلار خواهد شد و کیفیت زندگی صهیونیست‌ها را به شدت تحت تاثیر خواهد گذاشت.

رسانه‌های صهیونیستی تاکید کرده اند که تنش‌های مداوم در مرزهای سرزمین‌های اشغالی، صهیونیست‌ها را نگران کرده و تاثیرات زیادی به ویژه در بخش اقتصادی خواهد گذاشت.

این رسانه‌ها اعلام کردند که نسبت خرید و فروش در مراکز تجاری رژیم صهیونیستی در مرزهای شمالی، از زمان آغاز نبرد طوفان الاقصی کاهش ۷۰ درصدی داشته است.

بانک مرکزی رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که جنگ علیه غزه پیامدهای اقتصادی ‌و مالی گسترده‌ای به همراه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha