۲۰ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۱۱
کد خبرنگار: 942
کد خبر: 85349728
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

گفتگوی بی‌واسطه مدیران گلستان در شهر «تاتارعلیا»، گام عملی دولت برای امیدآفرینی

گرگان- ایرنا- حضور در مناطق محروم و ارتباط بی‌واسطه و رودررو با مردم، تفاوت دولتمردان سیزدهم با دیگر دولت‌ها است تا جایی که نگاه ویژه رییس جمهور به گفتمانی برای دیگر مسوولان تبدیل شده و در راستای آن، استاندار گلستان سفر به شهر کوچک تاتارعلیا را با جمعیت افزون بر چهار هزار نفر در دستور کار قرار داد.

به گزارش ایرنا، دولت سیزدهم با حضور در جمع مردم به ویژه مناطق محروم و سخت‌گذر نشان داد از عافیت‌طلبی گریزان است. در راستای همین نگاه بود که مردم محروم مراوه‌تپه برای نخستین بار عالی‌ترین مقام اجرایی کشور را از نزدیک ملاقات کردند و مشکلات خود را بی‌واسطه و بدون تشریفات با رییس جمهور و دیگر دولتمردان در میان گذاشتند.

سیاست دولت مردمی مبنی بر ارتباط بی‌واسطه با مردم به رییس جمهور و وزرا ختم نشد و استانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز پرونده ویژه‌ای برای حضور در جمع مردم و شنیدن درد دل آنها باز کردند.

در همین راستا علی‌محمد زنگانه، استاندار گلستان از همان ابتدا طرح «جمعه‌های خدمت» را در پیش گرفت تا ضمن ارتباط با مردم از نزدیک پای مطالبات و دغدغه‌های آنها بنشیند. در جمعه‌های خدمت بیش از هزار مشکل از جای‌جای گلستان شناسایی و گردآوری شده و مسوولان استان عزم خود را برای شکستن یخ محرومیت در مناطق محروم استان جزم کردند.

استاندار گلستان در رویکرد جدید قرار است به همراه ۲۰ مدیر دستگاه اجرایی در شهرهای کوچک استان گلستان حاضر شود و مشکلات مردم این شهرها را از نزدیک و بی‌واسطه بشنود و برای حل آن چاره‌اندیشی کند؛ اقدامی که برای نخستین بار در استان گلستان در حال تحقق است و مردم این شهرها برای اولین بار حضور مسوول ارشد استان را در جمع خود تجربه می‌کنند.

قرعه سفر استاندار به شهرهای کوچک گلستان این بار به نام شهر «تاتارعلیا» افتاد. این شهر اگرچه در بخش مرکزی شهرستان رامیان قرار دارد اما با مولفه‌های شهری فاصله زیادی دارد و مردم این منطقه که اغلب از اقوام ترکمن و سیستانی هستند با قناعت و صبوری و سخت کوشی ارتزاق می‌کنند.

با وجود آنکه تاتارعلیا در سال ۱۳۹۰ به شهر ارتقا یافت و مردمان این شهر انتظار داشتند با پیوستن به جمع شهرنشینان، محرومیت‌ها هم از شهر آنها کوچ کند اما با وجود خدمات نظام اسلامی، گاهی اوقات مردم خونگرم این منطقه بازگشت به دوران روستانشینی را آرزو می‌کنند.

این شهر که قطب تولیدات زراعی رامیان شناخته می‌شود با وجود برخورداری از زمین‌های مرغوب کشاورزی و چرخه فعال صنعت دام و طیور، پس از سال‌ها تجربه شهر شدن، هنوز گره در کار خود می‌بیند.

امروز (چهارشنبه) با حضور استاندار گلستان و ۲۰ مدیر دستگاه اجرایی در این شهر، امید مردمان این دیار برای رفع عقب‌ماندگی و محرومیت از سیمای این شهر مضاعف می‌شود.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی، امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری گلستان به خبرنگار ایرنا گفت: استاندار گلستان در راستای نگاه دولت مردمی مبنی بر مردمی‌سازی، در کنار مردم بودن و آشنایی با نظام مسائل و مشکلات، همواره در جمع مردم استان در نقاط مختلف حاضر می‌شوند.

هانی محمدی ادامه داد: استاندار گلستان در جمعه‌های خدمت یک دوره کامل به صورت تخصصی در ۱۴ شهرستان استان حضور یافت و با برگزاری جلسات و بازدیدهای میدانی، هزار نظام مساله را گردآوری و بررسی کرد.

وی خاطرنشان کرد: در رویکرد جدید، دیدارهای عمومی و چهره به چهره استاندار و مدیران گلستان با هدف جهاد تبیین و حل مشکلات مردم شهرهای کوچک در دستور کار خود قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی، امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری گلستان با بیان اینکه استاندار گلستان امروز با حضور در جمع مردم «تاتارعلیا» مهمان مردم این شهر است، بیان کرد: دیدار با خانواده‌ معظم شهدا، افتتاح پروژه‌های مسکن محرومان، افتتاح پروژه‌های کمیته امداد، بازدید از کارگاه‌های تولیدی، بازدید از پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی و سلامت، دیدار با بزرگان شهر و نخبگان از برنامه‌های سفر استاندار به شهر تاتارعلیا است.

محمدی بررسی تخصصی مسائل و مشکلات شهر تاتارعلیا را یکی از برنامه‌های امروز استاندار گلستان برشمرد و گفت: در این سفر، معاونان استاندار و ۲۰ مدیر دستگاه اجرایی حضور دارند.

وی با بیان اینکه دیدار عمومی با مردم تاتارعلیا همزمان با نماز مغرب و عشا از دیگر برنامه‌های استاندار در این سفر است، تصریح کرد: در حاشیه دیدار عمومی استاندار گلستان با مردم این شهر، میز ارتباطات مردمی نیز با حضور مدیران دستگاه اجرایی در مصلی تاتارعلیا برپا می‌شود تا مردم بتوانند مشکلات خود را با مسوولان ذی‌ربط در میان بگذارند.

محمدی با اشاره به اینکه این سفرها نشان می‌دهد فاصله‌ای بین مردم و مسوولان نیست، خاطرنشان کرد: پس از سفر نیز تمامی مشکلات و نظام مسائل مطرح‌شده از سوی مدیران محلی و مردم به طور دقیق بررسی می‌شود تا حل این مشکلات بذر خوشحالی را در قلب مردم این منطقه بکارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha