۲۰ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۴۱
کد خبرنگار: 958
کد خبر: 85349763
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

انصارالله: امارات سعی در نظامی کردن دریای سرخ دارد

تهران- ایرنا - «فضل ابوطالب» دبیرکل دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن فاش کرد که امارات برای نظامی کردن دریای سرخ و پیچیده کردن اوضاع، کشتی‌های تجاری را هدف قرار می‌دهد که عازم سرزمین های اشغالی نیستند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ابوطالب در شبکه اجتماعی «ایکس» تاکید کرد: امارات از طریق مزدوران خود در یمن، شرایط هدف قراردادن این کشتی ها را فراهم می کند تا از این گذر به واشنگتن چراغ سبزی را برای نظامی کردن دریای سرخ نشان دهد.

وی افزود: سبک نفرت انگیز امارات فاش شده و عملیات نیروهای مسلح یمن در دریاهای سرخ و عرب نیز مشخص و روشن است.

در همین حال، «روعی کایس» رئیس بخش جهان عرب در شبکه تلویزیونی «کان» رژیم صهیونیستی فاش کرد: زمانی که واشنگتن تصمیم گرفت با تشکیل ائتلاف دریایی ضربه ای کاری به صنعا بزند، امارات در حال بررسی پیوستن به این ائتلاف در دریای سرخ بود.

در همین راستا، «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن نیز در بیانیه ای که پایگاه خبری «المیادین» منتشر کرد، افزود که هدف ائتلاف دریایی، حفاظت از رژیم صهیونیستی و نه ناوبری بین المللی است.

وی تاکید کرد که ناوبری بین المللی به جز کشتی های رژیم صهیونیستی یا کشتی هایی که به بنادر این رژیم می روند، برای همه امن است.

وی اضافه کرد: آمریکا باید بداند که نظامی کردن دریای سرخ مانع از آن نخواهد شد که یمن از پشتیبانی مقاومت فلسطین در غزه دست بردارد.

پیشتر محمد علی الحوثی از کشتی‌های عبوری از باب المندب خواست ارتباط نداشتن خود با رژیم صهیونیستی را اعلام کنند.

وی با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس از خدمه کشتی‌های مذکور خواست که پلاکاردی حاوی عبارت «ما با اسرائیل ارتباطی نداریم»، نشان دهند.

به گزارش ایرنا، آمریکا مدعی است که ائتلافی دریایی برای مقابله با عملیات ارتش یمن در دریایی سرخ ایجاد کرده اما فرانسه، اسپانیا و ایتالیا با تائید خروج خود از این ائتلاف، از تحویل کشتی‌های جنگی خود به فرماندهی ایالات متحده خودداری کرده اند.

ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی های عازم سرزمین های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش یمنی متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی های عازم سرزمین های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهد داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha