تردد در گردنه‌های سردشت با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است

مهاباد- ایرنا- رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سردشت گفت: تردد خودروها در گردنه‌های این شهرستان با توجه تداوم بارش برف با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است.

عبداللطیف شریعت‌پناه روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ماموران راهداری این شهرستان با توجه به بارش برف در جاده کیله - سردشت و به دلیل وزش باد و کولاک در این محور از بامداد امروز در چندین نوبت این مسیر را برفروبی و نمک‌پاشی کردند.

وی اضافه کرد: در گردنه «زمزیران» مسیر سردشت - مهاباد نیز بارش برف و کاهش دید افقی گزارش شده و با توجه به تداوم بارش ها، رانندگان باید حتما زنجیرچرخ همراه داشته باشند و وسیله نقلیه خود را سوخت کافی وسایل گرمایشی مجهز کنند.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سردشت گفت: بر اثر بارش های شب گذشته در این شهرستان پنج مورد ریزش کوه در محور سردشت - میرآباد در نزدیکی گردنه «گرژال» گزارش شده بود و ماموران راهداری این شهرستان، با استفاده از ادوات راهداری از جمله لودر و ماشین های کمپرسی در کمترین زمان نسبت به بازگشایی این مسیرها اقدام کردند.

تردد در گردنه‌های سردشت با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است

وی ادامه داد: در این شهرستان، علاوه بر راهدارخانه مرکزی، ۲ راهدارخانه در گردنه گرژال و شهر نلاس در مسیر پیرانشهر دایر شده و در مسیرهای روستایی و گردنه برف گیر، کیسه‌های نمک و ماسه در کنار جاده قرار داده شده است.

سردشت در مجموع دارای ۸۳۷ کیلومتر راه شامل ۵۶۲ کیلومتر راه روستایی، ۱۰۵ کیلومتر راه اصلی (بین شهری) و ۱۷۰ کیلومتر راه مرزی (فرعی) در محورهای کیله، قاسم‌ره‌ش و بیتوش است.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با ورود سامانه بارشی به منطقه بارش برف و باران که از دیشب در این جنوب آذربایجان‌غربی آغاز شده و بارش ها تا اوایل هفته آینده در این منطقه تداوم دارد.

شهرستان سردشت با جمعیت ۱۲۰ هزار نفر در جنوب آذربایجان‌غربی و در امتداد مرزهای ایران با اقلیم کردستان عراق قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha