اولین دادگاه برخط در آذربایجان‌غربی برگزار شد

ارومیه- ایرنا- رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: اولین دادگاه برخط استان با حضور ۲۵۲ نفر برای یک پرونده در ارومیه برگزار شد.

ناصر عتباتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اجرای روند بر خط دادگاه‌ها اظهار کرد: امروز اولین جلسه دادگاه برخط علنی آذربایجان‌غربی توسط شعبه ۲ حقوقی ارومیه به ریاست قاضی خدایی برگزار شد که حرکت خوبی در روند پرونده ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه این دادگاه علنی قبلاً از طریق فضای مجازی و سایت دادگستری استان اطلاع رسانی شده بود افزود: ۲۵۲ نفر به صورت برخط حضور داشتند تا اولین پرونده آنلاین که یک پرونده با موضوع اعلام بطلان معامله بود مورد رسیدگی قرار بگیرد.

عتباتی با بیان اینکه برگزاری دادگاه‌های علنی که در قانون به آن اشاره شده است فرصت مناسبی برای حقوقدانان و دانشجویان حقوق است افزود: از این طریق دانشجویان حقوق عملاً در جریان روند دادرسی قرار گرفته و به اطلاعات حقوقی خود می‌افزایند.

وی ادامه داد: از این رو برگزاری دادگاه‌های علنی به صورت برخط در دستور کار دادگستری استان قرار دارد و تلاش خواهد شد تا جایی که منع قانونی وجود ندارد این امر صورت پذیرد.

به گزارش ایرنا، یکی از دغدغه دانشجویان حقوق حین تحصیلات آکادمیک آشنایی کامل با روند دادگاه است که علاقه مند به کارآموزی هستند که با راه‌اندازی برخط دادگاه تا حدی می‌توان این کاستی را جبران کرد.

آذربایجان‌غربی با سه میلیون و ۴۱۶ هزار نفر جمعیت جزء ۱۰ استان پرجمعیت کشور است و این استان ۲۰ شهرستان دارد که ارومیه، خوی و بوکان در رده های اول تا سوم از نظر جمعیت قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha