عملیات ساخت ۶۲۸ واحد مسکونی در شهر جدید گلمان ارومیه آغاز شد

ارومیه- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: عملیات احداث ۶۲۸ واحد مسکونی در سایت ۲۹ هکتاری غدیر شهر جدید گلمان ارومیه آغاز شد.

به گزارش ایرنا سید محسن حمزه‌لو روز چهارشنبه در بازدید رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی و استاندار آذربایجان‌غربی از طرح‌های عمرانی شهر جدید گلمان اظهار کرد: اجرای طرح های مسکن شهر جدید گلمان و تحویل به موقع طرح ها به بهره بردار در اولویت بوده و شتاب بخشی به اجرای طرح‌ها با بهره گیری از ظرفیت پیمانکاران با جدیت دنبال می شود.

وی اضافه کرد: استفاده از پیمانکاران با توان و بهره مندی از ظرفیت آنها در اجرای طرح ها مساله ای لازم و ضروری و مورد توجه است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه این طرح به صورت ویلایی و گروهی ۲ طبقه ( ۲ خانواری ) ساخته خواهد شد، افزود: ساخت مسکن با هدف تامین ابتدایی ترین نیاز جامعه هدف و توسعه رفاه اجتماعی از مسائل مورد توجه است و که این امر با جدیت دنبال می شود.

حمزه لو با اشاره به طرح ۸۰۴ واحدی مسکن از طرح‌های نهضت ملی مسکن نیز اظهار داشت: این واحدها در قالب سه پروژه و در حدود هشت هکتار زمین به صورت آپارتمانی اجرا می‌شود که در مجموع این طرح‌ها بالای ۵۰ درصد پیشرفت اجرایی دارند.

وی در بازدید رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی و استاندار آذربایجان‌غربی از محور حیدرآباد به نقده، افزود: عملیات تعریض و بهسازی محور حیدرآباد به نقده به طول ۱۲ کیلومتر در حال انجام بوده و سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اتمام آن اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به اینکه پروژه تعریض و بهسازی این محور در سه قطعه در دست انجام بوده و این طرح نقش موثری در تسهیل و ایمن‌سازی تردد مردم منطقه دارد اظهار کرد: محور حیدرآباد به نقده حدود ۱۹.۵ کیلومتر بوده و هفت کیلومتر از این مسیر پیش از این زیربار ترافیک رفته است.

حمزه‌لو اضافه کرد: عملیات اجرایی در ۱۲ کیلومتر از این مسیر با تمام توان و ظرفیت در حال انجام است تا زمینه تردد راحت مردم منطقه و مسافران از این مسیر تسهیل شود.

عملیات ساخت ۶۲۸ واحد مسکونی در شهر جدید گلمان ارومیه آغاز شد

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی بیان کرد: ارتقای کیفیت و ایمنی جاده‌های دسترسی به پایانه‌های مرزی در کنار تکمیل کریدور بزرگراهی غرب کشور در رأس برنامه‌های اجرایی مجموعه راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی قرار دارد.

وی با اشاره به اجرای عملیات در قطعات سه، چهار و پنج این محور، اضافه کرد: با تخصیص به موقع اعتبارات و تامین منابع مالی طی سال آینده شاهد بهره‌برداری از این طرح خواهیم بود.

به گزارش ایرنا رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با هیات همراه روز چهارشنبه وارد آذربایجان غربی شدند تا از طرح‌های نهضت ملی مسکن و کارگاه‌های راهسازی بازدید کنند.

بازدید از طرح‌ راهسازی بزرگراه بین‌المللی نقده، پیرانشهر، تمرچین، طرح‌های عمرانی شهر جدید گلمان و محور حیدرآباد به نقده از برنامه های این سفر است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha