استاندار: ۹۰ درصد تعهد اشتغال ادارات خراسان‌شمالی محقق شد 

بجنورد-ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: سهم دستگاه های اجرایی استان از ایجاد اشتغال در سال جاری ۱۳ هزار و ۵۱۵ شغل است که ۹۰ درصد آن تاکنون محقق شده است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز چهارشنبه در دیدار معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: سهم دستگاه های اجرایی استان از ایجاد اشتغال در سال گذشته ۱۶ هزار نفر بود که بیش از ۱۷ هزار شغل ایجاد و ۱۰۸ درصد هدف محقق شد.

وی خاطرنشان کرد: حل معضل بیکاری نیازمند کار جهادی و تلاش تمام دستگاه های اجرایی است.

استاندار خراسان شمالی گفت: تشکیل سامانه برای شناسایی کارگران و بیکاران ضروری است تا بسترها برای برنامه ریزی های لازم و هدفمند رفع بیکاری انجام شود.

حسین نژاد با تاکید بر همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات، گفت: بانک ها در این باره باید جدی وارد عرصه شده و یاری گر ایجاد اشتغال باشند.

بهبود فضای کسب و کار در دولت سیزدهم

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز گفت: فضای کسب و کار در دولت سیزدهم بهبود یافته است که این امر نشان از پاسخگو بودن مسوولان در این زمینه است.

محمود کریمی بیرانوند اظهار کرد: آمارها بیانگر این است که دولت سیزدهم نقش مهمی در حل معضل بیکاری داشته است و در این استان هم شاهد رونق اشتغال هستیم به گونه ای که نرخ مشارکت اقتصادی این استان به ۴۶ درصد رسیده و نسبت اشتغال نیز ۴۲.۸ درصد ثبت شده است.

وی با اشاره به ایجاد سامانه جستجوی شغل گفت: ۲۰۰ هزار شغل در پنج ماه گذشته به این سامانه افزوده شده است که امید می رود این سامانه در خراسان شمالی نیز پیگیری شود.

دیدار با استاندار خراسان شمالی و حضور در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان از برنامه های سفر یکروزه معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به خراسان شمالی بود.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان و بیش از یک میلیون نفر جمعیت واقع در شمال شرق کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha