بارش باران و برف  در راه شمال و شمال غرب  فارس 

شیراز -ایرنا- مدیرکل هواشناسی فارس اعلام کرد:‌ فعالیت سامانه بارش باران،‌ وزش باد و برف در مناطق سردسیر برای ‌جمعه ۲۲ دیماه در مناطق شمال و شمال غرب استان پیش بینی شده است.

مسعود حقیقت روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود:‌ این سامانه بارشی با هشدار سطح زرد صبح جمعه ۲۲ دیماه آغاز و عصر همان روز پایان می یابد.

وی اضافه کرد:‌ سپیدان، ‌اقلید، رستم، نورآباد ممسنی،کوهچنار و غرب اقلید مناطقی هستند که بارش باران گزارش شده است.

لغزندگی جاده هاٰ، عدم اتراق در حاشیه رودخانه ها

وی تاکید کرد: اثر مخاطره همچون لغزندگی جاده ها وجود دارد، اتراق نکردن و عبور در مسیر رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در تردد جاده ای به ویژه آزاد راه شیراز،‌ اصفهان، اطمینان از استحکام سازه های موقت به ویژه در مناطق شمالی توصیه می شود.

سردترین مناطق فارس،‌ پاسارگاد ۹ درجه زیر صفر

بر اساس گزارش وضعیت جوی ایستگاه های هوا شناسی فارس،‌ دمای هوا در ۲۴ ساعت در آباده، استهبان،‌تخت جمشید، جهرم،‌درود زن،‌ زرقان،‌ شیراز،‌ صفا شهر، فراشبند،‌ فسا،‌لارستان، دشت نمندان، سده اقلید و کوار از یک تا پنج زیرصفر گزارش شده است و پاسارگاد هم با ۹ درجه زیر صفر سردترین منطقه فارس را به خود اختصاص داد.

به گزارش ایرنا، پیشتر هواشناسی فارس نهم دیماه در اطلاعیه سطح زرد نسبت به ‌ سامانه بارشی در پیش از ظهر دوشنبه یازدهم دیماه استان فارس به صورت باران خفیف و پراکنده همراه با وزش باد در مناطق مرکزی و شرقی استان و در شمال هم بارش برف هشدار داده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha