۵۰ پنل خورشیدی مددجویان کمیته امداد رامیان به بهره‌برداری رسید

گرگان- ایرنا- ۵۰ پنل خورشیدی ویژه مددجویان کمیته امداد شهرستان رامیان با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال با حضور استاندار گلستان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، استاندار گلستان روز چهارشنبه در مراسم بهره‌برداری از این پنل‌ها در شهر تاتارعلیا اظهار کرد: استفاده از انرژی‌های تجدیدناپذیر مانند تولید برق از انرژی خورشید راهبرد دولت سیزدهم برای تامین انرژی است.

علی‌محمد زنگانه افزود: توسعه چنین نیروگاه‌هایی هزینه‌های تولید، انتقال و تلفات برق از نیروگاه‌های فسیلی فعلی را به‌شدت کاهش می‌دهد.

به گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان، در طرح حمایتی تولید برق خورشیدی (پنج کیلووات) ویژه مددجویان کمیته امداد، بهزیستی و خانوارهای نیازمند تا ۲۰ سال برق تولیدی به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

سیداحمد موسوی افزود: در این طرح یک دستگاه پنل خورشیدی پنج کیلووات با هزینه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریالی در پشت بام متقاضی نصب و هر کیلووات آن بین ۲۰ تا ۳۰ هزار ریال خریداری می‌شود که درآمد خوبی تا ۴۰ میلیون ریال در ماه عاید مددجو می‌کند.

وی اضافه کرد: علاوه بر اجرای انفرادی این طرح، هر ۱۰ مددجو متقاضی و یا خانوار مشمول طرح در یک روستا می‌توانند به صورت گروهی یک مزرعه پنل خورشیدی راه‌اندازی کنند که علاوه بر تامین برق مورد نیاز، اشتغال پایدار هم ایجاد می‌شود.

دیدارهای جداگانه با معتمدان و اقشار مختلف مردم شهر تاتارعلیا و افتتاح متمرکز ۴۳ واحد مسکونی نیازمدان مددجویان کمیته امداد و محرومان با اعتبار ۱۹۳ میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال و بازدید از برخی پروژه‌های عمرانی و زیرساختی، از دیگر برنامه‌های سفر استاندار گلستان به تاتارعلیا است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha