۲۰ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۲۸
کد خبرنگار: 1229
کد خبر: 85350061
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقامات اطلاعاتی آمریکا: روسیه به دنبال اثرگذاری در  انتخابات ۲۰۲۴ آمریکاست

تهران- ایرنا- دو مقام رشد اطلاعاتی آمریکا در نشستی مدعی شدند که روسیه با وجود جنگ در اوکراین همچنان مایل به تاثیرگذاری در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از شبکه خبری سی‌ان‌ان، دو تن از مقامات ارشد اطلاعاتی آمریکا ادعا کردند که جنگ روسیه در اوکراین از تمایل این کشور برای عدم مداخله در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا نکاسته است.

ژنرال پل ناکزوان مدیر آژانس امنیت ملی همراه با کریس ری رئیس اف‌بی‌آی در نشستی خبری در نیویورک مدعی شدند که روسیه، به رغم گذشت نزدیک به دو سال از جنگ اوکراین، در تلاش برای مداخله در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا است.

ناکزوان که فرماندهی سایبری ایالات متحده را نیز عهده دار است، افزود: سال ۲۰۲۴ زمان مهمی برای آنها است. آنها به این انتخابات چشم دوخته‌اند و من پیش‌بینی می‌کنم با وجود چالشی که کرملین در اوکراین دارد، آنها خواهان تاثیرگذاری بر این رویداد هستند.

ری نیز در اظهاراتش ضمن تائید گفته ها ناکزوان، اضافه کرد: تمرکز روسیه بر اوکراین، از تمایل آن‌ها به تلاش برای شکل دادن وضعیت در آمریکا کم نکرده است.

ناکزوان و ری همچنین در بخش دیگری از ادعاهایشان، علاوه بر روسیه، چین و ایران را از جمله دیگر بازیگران اصلی نام بردند که به دنبال مداخله در انتخابات آمریکا هستند.

براساس تخمین های مدیر اف‌بی‌آی، ارتش هکرهای چین از مجموع همه کشورهای بزرگ گسترده تر است. ناکزوان نیز ضمن تائید گفته های ری خاطرنشان کرد: ایالات متحده هرگز از نظر تعداد هکرها با چین برابری نخواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha