آیت‌الله علم‌الهدی: حضور در انتخابات حمایت عملی از نظام است

مشهد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه تجلی حمایت کلامی از نظام در ۲۲ بهمن همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب میسر می‌شود، گفت: تصویر حمایت عملی از نظام در انتخابات تجلی می‌یابد.

به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید احمد علم الهدی، وی روز چهارشنبه در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت ۳۰ دی، سالروز حماسه قیام مردم قوچان علیه رژیم ستم‌شاهی در سال ۱۳۵۷ افزود: دشمن سرمایه خون شهدا را در پشتوانه مردمی نظام نشانه گرفته است، آن‌ها می‌دانند که نمی‌توانند ۲۲ بهمن و روز قدس را از این مردم بگیرند، به همین دلیل انتخابات را هدف قرار می دهند.

وی ادامه داد: انتخابات تنها موقعیتی است که دشمنان می‌توانند بی‌واسطه با مردم ایران ارتباط بگیرند و با تحریف حقایق، زمینه‌ای را فراهم کنند که مردم در ۲۲ بهمن به میدان نیایند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه شهدا تکلیف خود را در این میدان انجام دادند و به عهد خود وفا کردند، بیان کرد: خانواده شهدا که از سرمایه اجتماعی و مقبولیت فراگیری در بین مردم برخوردار هستند باید برای صیانت از مجاهدت فرزندان شهید هزینه کنند تا امانتی به نام انقلاب اسلامی محفوظ بماند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با مرور تاریخ ایثارگری‌های مردم قوچان در تاریخ انقلاب اسلامی اظهار کرد: آنچه در قوچان در آن زمان اتفاق افتاد، منشأ حرکت انقلابی در مشهد، سرتاسر استان و حتی تأثیرگذار بر کل کشور بوده است.

آیت الله علم الهدی افزود: علمای قوچان همیشه اندیشه انقلابی داشته‌اند و حتی آن زمان که هنوز نام و نشانی از انقلاب اسلامی در این کشور وجود نداشت و ایران عزیز در میان ابرهای تاریک حکمرانی رژیم ستم‌شاهی به سر می‌برد، عالمی همچون مرحوم «آقا نجفی قوچانی» در این شهر به امور تبلیغی و تربیتی تأکید داشت تا نسلی معتقد، مخلص و مؤمن به مبانی شریعت تربیت کند.

وی گفت: مردم قوچان هرگز در طول تاریخ قبول نکردند به‌ عنوان مزدور در صف خدمت به جریانهای بیگانه حاضر شوند. همه این سوابق و اصالت میهن‌پرستی، وطن‌دوستی و اسلام‌خواهی نیز در صحنه شهادت هزار و ۶۶ شهید این شهر نمود یافته که تکریم این عزیزان، تکلیف شرعی و مسئولیت اجتماعی کنگره بزرگداشت حماسه ۳۰ دی است.

امام جمعه مشهد افزود: در روز قوچان، هر فردی که اصالت قوچانی داشته و در هر کجای کشور زندگی می‌کند باید خود را به دیار و زادگاهش برساند و در مراسم فاخر روز قوچان شرکت کند. همگی تلاش کنند چنین فرهنگی در شهر و میان مردمان انقلابی و رشید قوچان نهادینه شود تا پرچم روز قوچان در تاریخ انقلاب اسلامی در اهتزاز باشد و تجلیل و تعظیم مقام این شهدا به حد کمال برسد.

وی خطاب به خانواده معظم شهدا تاکید کرد: جایگاه دین خدا را پیش و پس از انقلاب اسلامی مقایسه کنید، آیا موقعیت، نفوذ و قدرت اسلام پیش از انقلاب با شرایط کنونی قابل‌ مقایسه است؟ این تغییر به برکت خون پاک فرزندان و عزیزان شهید شما حاصل شده و این همان کمالی است که می‌تواند برای هر فرد حاصل شود تا ثمره حیات و ممات او، دین خدا را تثبیت و تقویت کند.

۳۰ دی ۱۳۵۷ جمعی از مردم قوچان در مسجد جامع این شهر گردهم جمع شدند تا در سخنرانی انقلابی جمعی از علمای شهر حضور پیدا کنند. در این هنگام، پس از حمله عوامل ساواک و رژیم ستم‌شاهی به مسجد و درگیری با جوانان، شهیدان محمدحسین کریمی و علی غلامیان به شهادت رسیدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha