۱۰ هزار میلیارد ریال از محل مالیات برای توسعه استان سمنان هزینه شد

سمنان - ایرنا - مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان گفت: افزون بر ۱۰ هزار و ۱۳۹ میلیارد و ۸۹۰ میلیون ریال از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان پاییز، از محل پرداخت عوارض مالیات بر ارزش افزوده برای عمران و آبادانی استان در چهار بخش پرداخت شد.

علی حسین‌پور روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال مالیات بر ارزش افزوده در ۹ ماهه امسال به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، فرمانداری‌ها و اداره‌کل امور عشایری استان سمنان پرداخت شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان گفت: پرداخت عوارض مالیات بر ارزش افزوده از سوی این اداره‌کل برای عمران و آبادانی استان در چهار بخش از ابتدای امسال تا پایان آذرماه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۸۷ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: افزون بر هفت‌هزار و ۹۵۱ میلیارد و ۸۳۲ میلیون ریال در ۹ ماهه ۱۴۰۲ از محل پرداخت عوارض مالیات بر ارزش افزوده از سوی این اداره‌کل به شهرداری‌های استان پرداخت شد.

این مسوول بیان کرد: پرداخت عوارض مالیات بر ارزش افزوده از سوی اداره‌کل امور مالیاتی استان سمنان به شهرداری‌ها از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان فصل پاییز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۸۶ درصدی داشت.

۱۰ هزار میلیارد ریال از محل مالیات برای توسعه استان سمنان هزینه شد

وی با اشاره به افزایش ۸۸ درصدی پرداخت عوارض مالیات بر ارزش افزوده از سوی اداره‌کل امور مالیاتی استان سمنان به دهیاری‌ها از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان فصل پاییز، بیان کرد: بیش از یکهزار و ۸۰۸ میلیارد و ۴۷۲ میلیون ریال در مدت زمان اشاره شده از محل پرداخت عوارض مالیات بر ارزش افزوده به دهیاری‌های استان پرداخت شد.

حسین‌پور اضافه کرد: پرداخت از محل پرداخت عوارض مالیات بر ارزش افزوده از سوی اداره‌کل امور مالیاتی استان سمنان به فرمانداری‌ها ۷۸ درصد و به اداره‌کل امور عشایری استان سمنان ۸۶ درصد از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان گفت: افزون بر ۱۹۴ میلیارد ریال به فرمانداری‌ها و ۱۸۵ میلیارد ریال به اداره‌کل امور عشایری استان طی ۹ ماهه ۱۴۰۲ از محل پرداخت عوارض مالیات بر ارزش افزوده از سوی این اداره‌کل استان پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرانه عوارض پرداختی به ازای هر نفر در استان سمنان نسبت به بسیاری استان‌ها رقمی بالا و قابل توجه است و بخشی از این افزایش پرداختی با پیگیری‌های سازمان امور مالیاتی و دریافت سهم استان سمنان از گمرک‌های خارج از استان و اقلام وارداتی استان سمنان محقق شد.

کمک دولت به شهرداری ها و دهیاری ها از محل مالیات بر ارزش افزوده، رقم قابل توجهی است که انتظار می رود، تا حداقل ۶۰ درصد از این اعتبارات تخصیصی در طرح‌های عمرانی هزینه شود.

سمنان که به «دارالمرحمه» معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha