۲۰ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۲۸
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85350122
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار گیلان: تضعیف دولت، بازی در زمین دشمن است

رشت - ایرنا - استاندار گیلان با تاکید بر اینکه در این برهه از تاریخ همدلی، وفاق و انسجام ضرورتی مهم است گفت : امروز عده‌ای با نزدیک شدن به ایام انتخابات به تخریب دولت می‌پردازند؛ باید توجه داشت نقد منصفانه با تخریب متفاوت است و نباید اجازه تخریب دولت را داد زیرا تضعیف دولت و نظام، بازی در زمین دشمن است.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی روز چهارشنبه در پنجمین گردهمایی ائمه جمعه گیلان در شهرستان صومعه‌سرا؛ انتخابات را از مسایل حائز اهمیت در کشور دانست و افزود: برای انتخابات مجلس در استان تا کنون ۳۵۸ داوطلب تایید صلاحیت شدند و هیات اجرایی و صندوق های اخذ رای استان برای برگزاری انتخاباتی پرشور آماده است.

وی اظهار کرد: ما با کمک یکدیگر باید مشارکت حداکثری را رقم بزنیم و امید واقعی را در بین مردم ایجاد و تقویت کنیم.

وی به نقش ارزنده ائمه جمعه در جهاد تبیین و ارتباط آنها با بدنه جامعه اشاره کرد و گفت: هم‌اندیشی مدیران با ائمه جمعه موجب می‌شود بسیاری از عملکردهای و تلاش های دولت که در رسانه‌ها منعکس نشده از این تریبون برای آحاد مختلف جامعه بازگو شود و مطالبات مردم هم از زبان آنها بیان شود و مسئولان پاسخگو باشند.

وی تصریح کرد : به فرمانداران اعلام کرده‌ایم پیش از خطبه‌های نماز جمعه با مردم گفت و گو کنند و سوالات و ابهامات آنها را پاسخ داده و برطرف کنند.

استاندار گیلان تاکید کرد: دشمن از هر راهی برای ضربه زدن به کشور و نظام اسلامی ما استفاده می کند و اکنون برای برنامه‌های توسعه ای کشور در چشم‌انداز افق ۱۴۰۴ برنامه ریزی کرده و تلاش می کند همه مسائل و چالش ها را به حوزه‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی گره بزند.

وی اضافه کرد: ما در شرایطی اقتصاد را مدیریت می کنیم که دشمنان این مرز و بوم همه امور از انتخابات تا امور فردی و اجتماعی مردم را به اقتصاد گره زده و فرهنگ را تحت شعاع آن قرار داده است.

عباسی تصریح کرد: در عین حال در سه دهه اخیر دشمن با بهره گیری از ابزارهای مختلف؛ فرهنگ را نشانه گرفته و ما با استفاده از تمام امکانات سخت افزاری و نرم افزاری با شبیخون فرهنگی دشن مقابله می‌کنیم.

وی کفت: در مقوله فرهنگی همه باید خود را مسئول دانسته و احساس مسئولیت کنیم و نباید دیگری را مخاطب قرار دهیم زیرا ما در شرایط جنگ تمام عیار با دشمن هستیم آنها به تدریج در خانه، زندگی و محل کار ما نفوذ می‌کنند.

وی با اشاره به تلاش ها و اقدامات دولت در استان خطاب به ائمه جمعه تصریح کرد: تمام هم و غم دولت افزایش رضایتمندی مردم است و در این راستا تلاش کرده ایم خشکسالی را مدیریت کرده و در مصرف برق صرفه‌جویی نموده و سرمایه‌گذاری ها را در این بخش ها ارتقا دهیم ضمن آنکه اگر در بخش های مختلف ضعف و کم کاری است به ما متذکر شوید.

وی به رتبه سوم گیلان در تولید مرغ اشاره کرد و افزود: ما قیمت مرغ را در استان کنترل کرده در عین آنکه با تامین بخشی از نیاز استان های همجوار موجب تراز نرخ ها شده ایم و در این مدت ظرفیت تولید مرغ استان هم به طور کامل حفظ شده است.

عباسی تصریح کرد: همچنین برای تنظیم واردات گوشت قرمز هم راهکارهایی در دولت ارائه دادیم و در مقوله آرد و نان علی رغم افزایش مصرف نان استان کمبودی در این بخش وجود ندارد.

وی تاکید کرد: در اقتصاد دریا محور طبق قرارداری که در روزهای اخیر منعقد شد ۱۴ هزار میلیارد ریال در یک بخش از کشتی سازی سرمایه گذاری شد.

استاندار گیلان عنوان کرد: همچنین قردادی ۵۰ هزار میلیارد ریالی با صنایع دفاع برای سرمایه گذاری در استان امضا شد و طی ماههای اخیر در حوزه پتروشیمی نیز ۴۰ هزار میلیارد ریال و در حوزه فولاد هم ۳۵ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

وی با اشاره به سفر اخیر هیات تجاری گیلان به کشور روسیه و قراردادهای منعقد شده، گفت: بازار روسیه ۲۰۰ میلیون تن کالا دارد که می توانیم از مسیر گیلان ترانزیت کرده و بنادر آستارا، انزلی، کاسپین، چمخاله و منطقه اقتصادی لاهیجان را فعال تر کنیم که به توسعه اقتصادی استان هم کمک خوبی می کند.

وی از راه اندازی راه آهن رشت - کاسژین تا دهه مبارک فجر ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: این مسیر انجام شده و راه آهن رشت به آستارا نیز با تغییراتی در زمینه مشاور، کار در حال انجام است تا با کمترین خسارت به محیط زیست انجام شود، آزاد راه رشت - قزوین نیز تا عید نوروز زیر بار ترافیک خواهد رفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha