فوتبال شهرستان یزد بدون حمایت صنایع به جایی نمی‌رسد+فیلم

یزد - ایرنا - رییس هیات فوتبال یزد گفت: برای توسعه این رشته در شهرستان ۷۰۰ هزار نفری یزد به حمایت و همراهی معادن و بخش صنعت نیاز مبرم است و بدون همراهی آنها به جایی نمی‌رسیم.

به گزارش ایرنا، سیدحسن حسینی روز چهارشنبه در جمع اعضای هیات فوتبال شهرستان افزود: یزد یک شهر بزرگ معدنی و صنعتی و دارای واحدهای عمده تولیدی است که اگر سهم ورزش و فوتبال لحاظ شود شاهد یک تحول بزرگ در این رشته خواهیم بود.

وی با بیان اینکه رشته فوتبال و تیمداری هزینه‌بر است، ادامه داد: اگر واحدهای تولیدی و معدنی یزد به مسوولیت اجتماعی خود عمل کنند خیلی از مشکلات موجود که بیشتر کمبود بودجه است، مرتفع می‌شود.

حسینی اظهار کرد: تامین سلامتی مردم به خصوص نوجوانان و جوانان در گرو فعالیت‌های مستمر ورزشی با پیوست فرهنگی است و برای انجام آن به اعتبار و همراهی صنایع و برنامه‌ریزی مسئولان نیاز مبرم است.

کمبود زیرساخت و حامی مالی

حسینی تاکید کرد: هیات فوتبال در شهرستان برای اجرای برنامه‌های خود باید دارای بودجه کافی و زیرساخت مناسب به خصوص سالن و زمین‌های اختصاصی باشد.

وی گفت: هم‌اکنون تنها یک زمین فوتبال در مجموعه شهید پاکنژاد در اختیار هیات است که مسابقات و تمرینات فراوانی سالانه در آن برگزار می‌شود و اصلا جوابگوی نیاز نیست و باید برای حل مشکل کمبود زمینل یک اقدام مناسب به عمل آید.

حسن دهقان دبیر هیات فوتبال شهرستان یزد نیز گفت: داشتن تقویم اجرایی برای سال آینده و برگزاری دوره‌های آموزشی و مسابقات باید در کنار امور فرهنگی در شهرستان جدی گرفته شود.

همچنین در ادامه روسای کمیته‌های هیات فوتبال یزد به اهمیت برنامه محوری، جلب مشارکت بخش خصوصی و حامیان مالی، برگزاری دوره‌های آموزشی و دانش افزایی، برگزاری مسابقات، تقویم اجرایی و امور فرهنگی و رسانه‌ای تاکید کردند.

بر خلاف خیلی از مناطق کشور، سهم صنعت و معادن یزد به رغم ظرفیت‌های بسیار خوبی که در استان وجود دارد به هیچ وجه در حوزه ورزش و انجام مسوولیت‌های اجتماعی مناسب نیست، باید برای فرهنگ‌سازی، گسترش و اجرای قوانین موجود اقدام لازم صورت گیرد.

یزد چهارمین استان صنعتی ایران

مطابق آمارهای منتشره سازمان صنعت، معدن و تجارت(صمت) یزد سه هزار و ۷۰۰ پروانه صنعتی با سرمایه گذاری اسمی ۸۰ هزار میلیارد ریال و با حدود ۱۰۰ هزار نفر اشتغال در استان وجود دارد و یزد در حالیکه ۱.۱ درصد جمعیت کشور را داراست ولی به لحاظ تولید صنعتی ۴.۴ درصد سهم این بخش را در اختیار دارد.

یزد به عنوان چهارمین استان صنعتی و دومین استان معدنی کشور شناخته می‌شود که در تولید محصول کاشی و سرامیک رتبه نخست، محصول نساجی با ۲۵ درصد تولید جایگاه دوم و تولید فولاد در جایگاه سوم قرار دارد.

این استان با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت، ۶۲ هزار ورزشکار بیمه شده، ۵۰ هیات ورزشی و ۶۰۰ باشگاه فعال دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha