حمدان: اسرائیل به دلیل ناکامی در دستیابی به  اهدافش مجبور به ترک شمال غزه شد

تهران- ایرنا- اسامه حمدان عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی در سه ماه تجاوز به نوار غزه در دستیابی به هیچ کدام از اهدافش موفق نبوده است، تأکید کرد که نیروهای اشغالگر به دلیل پایداری فلسطینی‌ها و شجاعت نیروهای مقاومت مجبور به ترک شمال نوار غزه شدند.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا به نقل از رسانه‌های فلسطینی، حمدان همچنین گفت: دشمن صهیونیستی در دستیابی به اهدافش کاملا ناکام بوده است و اسرایش جز در صورت تحقق شروط مقاومت آزاد نخواهند شد.

وی افزود: نظامیان اشغالگر با زیر پا گذاشتن آشکار قوانین بین المللی، همه انواع جنایات را علیه مردم غزه مرتکب شدند.

عضو ارشد جنبش حماس تصریح کرد: آنها به کودکان نیز رحم نکردند و با استفاده از کلیه انواع سلاح‌های ممنوعه ارسالی از آمریکا، مدارس و بیمارستان‌ها را هم منهدم کردند.

حمدان ادامه داد: آمریکا به همه اشکال به رژیم صهیونیستی در راستای خدمت به تل آویو کمک می‌کند و این امر باعث می‌شود که واشنگتن هم به شریک رژیم صهیونیستی در جنایات علیه مردم غزه تبدیل شود.

عضو ارشد حماس افزود: هم اکنون مردم غزه با مرگ دست و پنجه می‌کنند و شرایط در آنجا بسیار فاجعه بار است و هر کس که از بمباران جان سالم به در ببرد بر اثر گرسنگی و بیماری جانش را از دست می دهد.

حمدان در ادامه با تقدیر از شجاعت مردم غزه و نیروهای مقاومت از جمله نیروهای گردان‌های شهید عزالدین القسام، سرایا القدس و سایر قهرمانان غزه، تأکید کرد: ملت فلسطین با وجود گذشت ۹۶ روز از آغاز تجاوز و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، همچنان مقاومت می‌کند و نیروهای مقاومت توانسته‌اند ارتش رژیم صهیونیستی را در هم بشکنند و آنها را وادار به تحمل هزینه جنایاتشان علیه ملت فلسطین و سرزمین و مقدساتشان کنند.

وی خاطرنشان کرد: جنایات رژیم صهیونیستی فقط منحصر به نوار غزه نبوده بلکه این رژیم در کرانه باختری و بیت المقدس اشغالی نیز با محاصره شهرها و اردوگاه‌های آوارگان همچنین با ترور و بازداشت افراد و تخریب منازل و تأسیسات زیربنایی آنها مرتکب جنایت شده است.

عضو ارشد حماس گفت: از ابتدای عملیات طوفان الاقصی تاکنون بیش از ۳۵۳ نفر در کرانه باختری به شهادت رسیده‌اند و جهان شاهد زیر گرفته شدن عمدی و انتقامی یکی از شهدا در شهر طولکرم توسط ماشین آلات اشغالگران بود، همچنین در اردوگاه جنین نیز یک پهپاد ارتش اشغالگر یک گروه از جوانان فلسطینی را هدف قرار داد که در نتیجه هفت جوان به شهادت رسیدند که چهار تن از آنها با یکدیگر برادر بودند.

حمدان همچنین افزود: از "سیگرید کاگ" هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در غزه و امور فلسطینیان می‌خواهیم با نادیده گرفتن فشارهای رژیم صهیونیستی و آمریکا، زمینه را برای ارسال کمک‌های انسانی به نوار غزه فراهم کنند.

عضو ارشد حماس در پایان تاکید کرد: فلسطینی‌ها خودشان درباره سرنوشت‌شان تصمیم می‌گیرند و از هر ابتکار عربی یا اسلامی برای توقف تجاوز رژیم صهیونیستی استقبال می‌کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha