۲۰ دی ۱۴۰۲، ۲۲:۴۲
کد خبرنگار: 1121
کد خبر: 85350472
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعلام حمایت ایران از اقدام حقوقی آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی

تهران - ایرنا - نمایندگی دائم ایران نزد سازمان ملل متحد در ژنو بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از اقدام حقوقی آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، نمایندگی دائم ایران نزد سازمان ملل متحد در ژنو به دنبال بیانیه حمایت جمهوری اسلامی ایران از اقدام آفریقای جنوبی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: جمهوری اسلامی ایران از ابتکار آفریقای جنوبی در اقامه دعوی علیه جنایات رژیم آپارتاید اسرائیل در فلسطین تحت کنوانسیون نسل کشی در دیوان بین المللی دادگستری، استقبال و حمایت می کند. این جامعه بین المللی باید از تلاش های آفریقای جنوبی برای بازخواست عاملان جنایات حمایت کند.

به گزارش ایرنا، دیوان بین المللی دادگستری اعلام کرد آفریقای جنوبی شکایتی علیه رژیم صهیونیستی به دلیل نقض کنوانسیون نسل کشی ارائه کرده است.

دیوان بین المللی دادگستری افزود: مبنای شکایت آفریقای جنوبی بر این است که رژیم صهیونیستی اقداماتی را با هدف پاکسازی قومی در غزه انجام داده است.

از سوی دیگر وزارت خارجه رژیم صهیونیستی شکایت آفریقای جنوبی در دیوان بین المللی دادگستری را بی اساس خواند.

رژیم صهیونیستی پس از عملیات غافلگیرانه «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین در ۱۵ مهر سال جاری، به غزه حمله کرد و در نتیجه این اقدام تا کنون ۲۳ هزار و ۳۵۷ نفر از مردم شهید غزه و ۵۹ هزار و ۴۱۰ نفر نیز مجروح شده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha