زلنسکی: با فناوری امکان ادامه جنگ با روسیه وجود دارد

تهران- ایرنا- ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین پس از دیدار و گفت وگو با گیتاناس ناوسدا رئیس جمهور لیتوانی در جریان یک کنفرانس خبری در ویلنیوس با بیان اینکه با فناوری امکان ادامه جنگ با روسیه وجود دارد، گفت: ما ثابت کردیم که می‌توان مسکو را متوقف کرد و به عقب راند.

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا به نقل از رسانه‌های اوکراینی، زلنسکی با بیان اینکه حمایت لیتوانی برای مردم اوکراین بسیار ارزشمند است و به آنها در مبارزه با روسیه قدرت می‌بخشد، تاکید کرد: روابط میان ما و لیتوانی همیشه بر پایه اعتماد استوار بوده است.

وی با یادآوری این موضوع که کشورهای اروپایی می‌توانند با اتحاد خود جلوی روسیه بایستند و در کنار هم از استقلال خود دفاع کنند، افزود: حمایت از اوکراین برای حفظ استقلال و تمامیت ارضی خود در حقیقت حمایت از استقلال لیتوانی، استونی، لتونی، لهستان و هر کشور دیگری است که علی‌رغم جاه‌طلبی‌های روسیه مستقل است و قصد دارد مستقل باقی بماند.

زلنسکی در ادامه سخنان خود با یادآوری این موضوع که در اولین روزهای تهاجم تمام عیار روسیه علیه اوکراین، تسلیحات اهدا شده از سوی لیتوانی به اوکراین در مقابله با روسیه دارای ارزش بسیار معناداری بود، بار دیگر به نیاز فوری به سامانه‌های پدافند هوایی پیشرفته برای مقابله با روسیه تاکید کرد.

رئیس جمهور اوکراین همچنین با بیان اینکه کی‌یف در حال حاضر توانایی تولید سامانه پدافند هوایی پیشرفته را ندارد، اظهار کرد: ما و لیتوانی بر سر تولید مشترک تجهیزات نظامی دفاعی در زمینه فناوری‌های ضد پهپاد به توافق رسیده‌ایم و اسناد مشترک در این خصوص امضا شده است.

به نوشته رسانه‌های اوکراینی، زلنسکی روز چهارشنبه وارد ویلنیوس شد و در ادامه دیدار خود از این کشور قصد دارد با نخست‌وزیر و رئیس مجلس لیتوانی نیز دیدار و گفت وگو کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha