مجوز ساخت ۶۰ هکتار گلخانه در بروجن صادر شد

شهرکرد- ایرنا- رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به برنامه دولت برای توسعه زیرساخت‌های گلخانه‌ای، گفت: هم‌اکنون مجوز ساخت ۶۰ هکتار گلخانه در این شهرستان صادر شده است.

به گزارش ایرنا، حسین برزگر روز پنجشنبه در مراسم بازدید استاندار چهارمحال و بختیاری از مجتمع گلخانه‌ای بلداجی افزود: هم‌اکنون عملیات احداث ۳۰ هکتار واحد گلخانه در بخش بلداجی در حال احداث است.

وی با اشاره به اینکه عملیات احداث مجتمع گلخانه‌ای بلداجی از ۱.۵ سال‌گذشته آغاز شده و تمام زیرساخت‌های اجرای این طرح از جمله شبکه گازرسانی، شبکه آب، برق و جدول‌کشی انجام شده است، گفت: ایستگاه تقلیل فشار گاز این مجتمع در اوایل ماه جاری افتتاح شده است.

به گفته وی، در این مجتمع با ۱۸هکتار وسعت ۲۷ واحد گلخانه‌ای پنج هزار متر مربعی در حال احداث است که چهار واحد گلخانه‌های این مجتمع به بهره‌برداری رسیده است.

۶۰ هکتار مجوز تاسیس گلخانه در شهرستان بروجن صادر شد

برزگر اظهار داشت: هفت واحد گلخانه در این شهرستان در حال احداث است و عملیات احداث پنج واحد گلخانه نیز در آیندهخ آغاز خواهد شد و پیش بینی‌ می‌شود در یکسال آینده ۲۷ واحد گلخانه این شهرک فعال شود.

وی افزود: در شهرستان بروجن شهرک گلخانه‌ای نقنه و گندمان هم در مرحله اجرای زیرساخت‌هاست و در یک‌سال آینده عملیات زیرساخت تکمیل و به سرمایه گذاران واگذار خواهد شد.

بیشتر بخوانید

اردوی جهادی مدیران چهارمحال و بختیاری در شهرستان بروجن

هوای چهارمحال و بختیاری ۳.۴ سانتی‌گراد گرم‌تر شده است

به گزارش ایرنا، یک چهارم تولید ناخالص داخلی و یک پنجم اشتغال چهارمحال و بختیاری به بخش کشاورزی وابسته است، از مجموع اراضی این استان ۲۵۰ هزار هکتار معادل ۱۵ درصد سطح زیرکشت اراضی کشاورزی استان است و در حال حاضر ۷۷ هزار بهره‌بردار با تولید سالانه یک میلیون و ۹۵۹ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این استان فعال هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha