بوشهر در انتظار تصمیمی تاریخی برای رفع مشکل اسناد مردم

بوشهر_ ایرنا_ رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: در سفر امروز رییس ثبت اسناد کشور به این استان، انتظار می رود با یک تصمیم تاریخی زمینه رفع مشکل اسناد رسمی مردم این استان رفع شود.

ابراهیم رضایی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بخشی از مردم استان بوشهر در شهرستان های دشتستان، بوشهر و عسلویه دارای مشکلات عدیده برای ثبت املاک و دریافت اسناد رسمی هستند که تاکنون محقق نشده است.

وی افزود: با توجه به رایزنی هایی که طی یک ساله گذشته در بالاترین سطح با قوه قضاییه انجام داده ام، انتظار می رود در سفر اخیر رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور این مشکل تاریخی مردم سامان یابد.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سفر رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به استان شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی به منظور تعیین تکلیف اسناد اراضی و املاک مردم تشکیل می شود.

رضایی گفت: مردم شهر آبپخش دشتستان با جمعیت بالای ۳۰ هزار نفر از نداشتن سند رسمی املاک خود در رنج هستند و مشکلات فراوانی در این زمینه متحمل می شوند.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر بیان کرد: تلاش‌های انجام گرفته از جمله در سازمان ثبت اسناد کشور و استان و نیز دادگستری بوشهر جهت بررسی حقوقی و کارشناسی موضوع صدور اسناد املاک مردم قابل تقدیر است.

وی گفت: در ماه‌های گذشته معاون و مدیرانی از سازمان ثبت اسناد کشور به دشتستان سفر کردند همچنین جلسات متعددی با حضور و پیگیری رئیس سازمان ثبت اسناد کشور و رئیس کل دادگستری استان در مرکز کشور و استان و در دفتر رئیس سازمان ثبت و رئیس کل دادگستری و نیز در فرمانداری دشتستان جهت بررسی حقوقی و قانونی راهکارهای آزادسازی املاک مردم برگزار شده که نتایج آن در جلسه امروز بررسی و تصمیم‌گیری خواهد شد.

به دعوت رئیس کل دادگستری بوشهر و نماینده دشتستان در مجلس، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صبح امروز (پنجشنبه) به استان بوشهر سفر کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha