آنچه برای پایتخت گز ایران در دست اجراست

شهرکرد - ایرنا - بلداجی چهارمحال و بختیاری به دلیل میزان بالای تولید و وجود متعدد کارگاه‌ها، به عنوان پایتخت گز ایران شناخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نوبت سفرهای استاندار چهارمحال و بختیاری و مدیران به شهرستان‌ها در پنجشنبه‌ کاری دیگر، ۲۱ دی‌ماه به بخش‌های گندمان و بلداجی شهرستان بروجن رسید.

اردوی جهادی مدیران چهارمحال و بختیاری با آغاز عملیات اجرایی طرح ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن شهر بلداجی شهرستان بروجن روز پنجشنبه انجام شد.

حل مشکل نهضت ملی در شهر بلداجی

سرپرست راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: سهم شهر بلداجی از نهضت ملی مسکن ساخت یک‌هزار و ۱۲۸ واحد مسکونی است که تاکنون ۶۲۸ نفر ثبت نام کرده‌اند.

خدایار باقری با اشاره به تامین ۲.۵ هکتار زمین در شهر بلداجی برای ساخت مسکن، بیان داشت: در مجموع در این سایت ۸۴ پلاک زمین برای ساخت مسکن پیش‌بینی شده است.

آنچه برای پایتخت گز ایران در دست اجراست

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در این شهر ۵۷ نفر برای طرح جوانی جمعیت ثبت‌نام کرده‌اند.

آسفالت ۱۲ هزار مترمربع از معابر روستایی بخش بروجن

مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری گفت: با همکاری دفتر امور روستایی و دهیاران از محل اعتبارات سال گذشته ۱۲ هزار مترمربع از معابر روستایی استان آسفالت شده است.

فرشید ریاحی سامانی افزود: همچنین در سال‌جاری نیز تاکنون برای ۶ روستای بخش بلداجی نیز بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است و تمام دهیاران به هر میزان که آمادگی مشارکت داشته باشند قیر مورد نیاز تامین می‌شود.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات روستایی به ۲ واحد مسکونی روستایی گفت: از این میزان ۱۰۷ فقره تسهیلات معادل ۲۱۴ میلیارد ریال مربوط به سال گذشته است.

آنچه برای پایتخت گز ایران در دست اجراست

ریاحی سامانی با اشاره به افزایش سهمیه ۲.۲ برابری تسهیلات مسکن روستایی در سالجاری اضافه کرد: بر این اساس امسال به ۲۲۰ واحد سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی در خصوص طرح منظومه‌های روستایی گفت: در این ارتباط با انجام مطالعات در بخش‌های گندمان و بلداجی۷۰ طرح ایجاد اشتغال پایدار در روستاها شناسایی شده که ۲۰ طرح با ۲۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات صندوق کارآفرینی امید مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی یادآور شد: همچنین از محل مسئولیت اجتماعی شرکت سیمان و همچنین از محل اعتبارات صندوق کارآفرینی امید ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات آماده پرداخت است.

ریاحی اضافه کرد: بروجن از جمله هفت شهرستان کشور است که قرار بود طرح منظومه روستایی در آن اجرا شود و افزون براین امروز این طرح در بخش ناغان شهر کیار نیز آغاز شده است.

فرماندار بروجن نیز گفت: از ۴۰ کیلومتر جاده چهارخطه که در سال مالی گذشته مورد بهره برداری قرار گرفت ۱۵ درصد این جاده در شهر بلداجی بوده است.

فتاح کرمی افزود: تامین اعتبار لازم از محل اعتبارات سفر دور نخست هیات دولت به چهارمحال و بختیاری برای احداث پارک بانوان، افتتاح تصفیه خانه فاضلاب و آغاز عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن پس از ۱۲ سال از جمله اقدمات انجام شده در شهر بلداجی است.

آنچه برای پایتخت گز ایران در دست اجراست

وی اظهار داشت: همچنین از ۲۰ کیلومتر روکش آسفالت حفاظتی هشت کیلومتر آن معادل ۴۰ درصد در شهر بلداجی انجام شده است.

کرمی همچنین با اشاره به اینکه بلداجی قطب گز کشور است، گفت: دبیرخانه دائمی جشنواره گز بلداجی در این شهر راه‌اندازی می‌شود.

توسعه گلخانه‌ها و شهرک‌های کشاورزی در بروجن

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به اینکه شهرستان بروجن با میانگین کمتر از ۲۵۰ میلی‌متراز کم بارش‌ترین شهرستان‌های این استان به شمار می‌رود؛ برای ایجاد اشتغال توسعه مجتمع‌ها و شهرک‌های کشاورزی که نیاز به آب و زمین کمتری دارد از جمله رویکردهای این شهرستان است.

علی حیدری افزود: در همین ارتباط شهرک گلخانه‌ای گندمان، بلداجی، نقنه و بروجن به مساحت ۹۰ هکتار با ظرفیت اشتغال یک هزار و ۳۰۰ نفر در این شهرستان در دستور کار است.

وی یادآور شد: همچنین صدور مجوزها و تامین زمین مورد نیاز برای ایجاد مجتمع‌های دام فرادنبه، نقنه، سفید دشت و گندمان به مساحت ۱۳۷ هکتار نیز از دیگر رویکردهای مهم در شهرستان بروجن است.

آنچه برای پایتخت گز ایران در دست اجراست

وی افزود: با توجه به اینکه شهرستان بروجن از جمله شهرستان‌های خنک و از دیرباز به عنوان خاستگاه انبارهای سرد شناخته می‌شود توسعه ظرفیت انباری و سردخانه‌ای از دیگر رویکردهای مهم این شهرستان به شمار می‌رود.

وی یادآور شد: در این ارتباط ۱۱ سردخانه نیمه تمام با ظرفیت ۱۶۰ هزار تن در شهرستان بروجن در حال احداث است.

حیدری افزود: احداث این ظرفیت سردخانه‌ای در شهرستان بروجن نقش مهمی در کاهش ضایعات محصولات کشاورزی به خصوص سیب زمینی دارد.

وی ایجاد شهرک نهاده‌های کشاورزی در شهرستان بروجن را سومین محور مورد بحث در سفر رییس جمهور عنوان کرد و گفت: با توجه به قابلیت این شهرستان برای نگهداری نهاده‌های کشاورزی از جمله بذر، کود، سم، ماشین آلات، ادوات و تجهیزات کشاورزی در این شهرستان باید تولید و توزیع شود.

وی یادآور شد: در همین ارتباط نخستین کارخانه تولید سم محصولات گیاهی در شهرستان بروجن آماده بهره‌برداری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: افزون براین کارخانه جات خوراک دام و آبزیان به ظرفیت ۳۰۰ هزار تن نیز در حال بهره‌برداری قرار دارد.

وی با اشاره به اهمیت بهره‌وری و اجرای سامانه‌های آبیاری گفت: از ۶۰ هزار هکتار سامانه‌های اجرا شده شامل قنات‌ها و کانال‌ها ۲۰ هزار هکتار آن در این شهرستان است.

حیدری احداث شهرک گلخانه‌ای بخش بلداجی و احداث جاده برای رفع مشکل دفن زباله را از دیگر برنامه‌های در دستور کار در شهربلداجی عنوان کرد.

۱۰۰ میلیارد ریال برای ایجاد بند خاکی و سازه سنگی ملاتی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: در شهرستان بروجن برای اجرای اقدامات آبخیزداری در سالجاری ۱۰۰میلیارد ریال اعتبار ملی و استانی برای ایجاد بند خاکی و سازه سنگی و ملاتی اختصاص داده شد.

علی احمدی افزود: تاکنون چهار بندخاکی در این شهرستان به دلیل شرایط خاص و موقعیت منطقه ایجاد شده است که تاکنون احداث این بندها در این شهرستان اجرا نمی‌شد.

آنچه برای پایتخت گز ایران در دست اجراست

وی به پیشرفت ۹۸ درصدی طرح کاداستر در اراضی ملی این شهرستان اشاره کرد و گفت: برای رفع تداخلات اراضی در این شهرستان ۳۶ پلاک بوده که ۶ پلاک مربوط به بخش بلداجی به مساحت یکهزار و ۱۰۰ هکتار است که رفع تداخل شده است.

به گفته وی، در بخش مدیریت پروانه‌های چرای دام نیز ۸۲ پروانه صادر شده که ۱۸ پرونده مربوط به بخش بلداجی بوده است.

خدمات شبکه جمع آوری فاضلاب برای ۹۷ درصد مردم بروجن

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با اشاره به برخورداری ۵۵ درصد جمعیت شهری کشور از خدمات فاضلاب کشور گفت: در زمان حاضر شبکه جمع آوری فاضلاب برای ۷۰ درصد جمعیت شهری استان اجرایی شده است.

محمد کریمی شیاسی افزود: شبکه جمع آوری فاضلاب برای ۹۷ درصد جمعیت شهری شهرستان بروجن اجرا شده است که در صورت اجرای شبکه فاضلاب شهر سفید دشت این جمعیت به۱۰۰ می‌رسد.

وی ادامه داد: بلداجی تنها شهری است که تصفیه‌خانه آن زودتر از موعد در کشور افتتاح شده است.

۲۱ درصد جایگاه‌های سوخت مایع در شهرستان بروجن

مدیر شرکت‌ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چهارمحال و بختیاری گفت:۲۱ درصد از تعداد جایگاه‌های سوخت مایع و ۱۸ درصد جایگاه‌های سی ان جی فعال در این استان در شهرستان بروجن قرار دارند.

ساسان تیموری افزود: سرجمع ۲۰ درصد از جایگاه‌های سوخت مایع و سی ان جی استان چهارمحال و بختیاری در بروجن قرار دارد.

وی اضافه کرد: از ۲ باب تاسیسات گاز مایع فعال در استان یک باب آن در بروجن قرار دارد.

تیموری اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرستان بروجن از جمله شهرستان‌های صنعتی استان به شمار می‌رود ۳۰ درصد توزیع نفت گاز و ۲۰ درصد توزیع بنزین در این شهرستان توزیع می‌شود.

تامین گاز شهرک گلخانه‌ای بلداجی تا دهه فجر

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری گفت: گاز شهرک گلخانه‌ای بلداجی تا دهه فجر تامین می‌شود.

جهانبخش سلیمیان با بیان اینکه تمام شهرها و روستاهای شهرستان بروجن از نعمت گاز برخوردار هستند افزود: خط گاز گندمان به طرف بلداجی نیاز به مسیر دارد که باید این کار انجام شود.

به گزارش ایرنا، بخش بلداجی از توابع شهرستان بروجن ۲۱ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha