۲۱ دی ۱۴۰۲، ۱۸:۲۱
کد خبرنگار: 882
کد خبر: 85351129
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هشدار مقام روس درباره پاسخ هسته‌ای به حملات موشک‌های دوربرد غربی

مسکو- ایرنا- معاون رئیس شورای امنیت روسیه به مقام‌های اوکراین درباره پیامدهای حملات با استفاده از موشک‌های دوربرد غربی به خاک روسیه هشدار داد و آن را مبنایی برای استفاده مسکو از سلاح هسته‌ای در پاسخ به این حملات دانست.

به گزارش ایرنا از رسانه‌های روسیه، دیمیتری مدودوف پنجشنبه در کانال تلگرامی خود در این باره نوشت: کی‌یف در معرض خطر قرار گرفتن در بند ۱۹ اصول سیاست دولتی فدراسیون روسیه در زمینه بازدارندگی هسته‌ای است که در مورد تجاوز به کشور با استفاده از سلاح‌های متعارف زمانی که موجودیت کشور در معرض تهدید قرار می‌گیرد صحبت می‌کند.
معاون رئیس شورای امنیت روسیه افزود: این حق دفاع از خود نیست، بلکه مبنایی مستقیم و آشکار برای استفاده روسیه از سلاح‌های هسته‌ای علیه چنین کشوری است.
مدودوف ادامه داد: همه وارثان هیتلر، موسولینی، پتن و دیگران در اروپای امروز که از سران کی‌یف حمایت می‌کنند، باید این را به خاطر داشته باشند.

همزمان با حملات جدید روسیه به کی‌یف در روز دوازدهم دی ماه ۱۴۰۲، وزارت خارجه اوکراین اعلام کرد که این کشور از شرکای غربی خود خواسته است روند ارسال سامانه‌های دفاعی، پهپادهای رزمی و موشک‌های دوربرد را شتاب بخشد.
وزارت امور خارجه اوکراین در بیانیه ای اعلام کرد: دیمیتری کولبا از شرکای غربی این کشور خواسته است به حملات جدید روسیه به اوکراین با «شتاب بخشیدن در تامین سامانه های دفاع هوایی بیشتر، پهپادهای رزمی از همه انواع آن، موشک های دوربرد با برد بیشتر از ۳۰۰ کیلومتر» واکنش نشان دهند.

پیش از این، کنستانتین گاوریلوف رئیس هیأت روسی در مذاکرات وین در مورد امنیت نظامی و کنترل تسلیحات، گفت: واکنش روسیه به تحویل احتمالی موشک‌های دوربرد آمریکایی به اوکراین فوری خواهد بود.
وی شهریورماه ۱۴۰۲ در سخنانی هشدار داد: بر اساس اطلاعات موجود، واشنگتن در نظر دارد سامانه‌های موشکی دوربردای تی‌ام سی‌ام اس و همچنین پهپادهای چند منظوره‌ام کیو ۱ وام کیو ۹ را در اختیار نیروهای وابسته به خود در اوکراین قرار دهد. ما هشدار می‌دهیم که تلافی مناسب فوری انجام خواهد شد. ماشین جنگی ضعیف غرب نمی‌تواند از موفقیت رزمی ارتش روسیه در منطقه عملیات ویژه جلوگیری کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha