هزار و ۲۹۵ میلیارد ریال بدهی بانکی گلستانی‌ها به بیت‌المال بازگردانده شد

گرگان- ایرنا- دادستان عمومی گرگان‌ گفت: در بخش وصول مطالبات بانکی، حدود هزار و ۲۹۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از بدهکاران وصول و به بیت‌المال بازگردانده شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمود اسپانلو عصر پنجشنبه در همایش فصلی روسا و دادستان‌های سراسر گلستان‌ در گرگان اظهار کرد: این میزان وصولی حاصل تلاش‌ها و پیگیری‌های دادستان‌های استان بوده و نشان می‌دهد که در حوزه اقتصاد مقاومتی، دادستان‌ها پرچمدار حمایت از تولید هستند.

وی با اشاره به تعیین تکلیف ۱۹ هزار دستگاه موتورسیکلت توقیفی در پارکینگ‌های استان از ابتدای سال جاری تاکنون، بیان کرد: سه هزار و ۲۰۰ دستگاه موتورسیکلت هم در مرحله کارشناسی است و به زودی تعیین تکلیف خواهد شد.

وی با بیان اینکه با همت دادستان‌های استان در حوزه حقوق عامه، اقدامات خوبی در استان انجام شده، خاطرنشان کرد: از حل مشکل ساکنان مسکن مهر کاج گنبدکاووس تا سد چایلی، از سد نرماب تا اسکله و بازارچه بندرترکمن، از نصب بنچ مارک در سواحل استان تا بازدید از تمامی بیمارستان‌ها و پیگیری رفع مشکلات آنها در سطح ملی از جمله تلاش‌های دادستان‌ها در حوزه حقوق عامه است که با حمایت‌های رییس کل دادگستری به سرانجام رسید.

دادستان مرکز گلستان همچنین از افزایش ارجاع همه پرونده‌های قابل سازش به شوراهای حل اختلاف خبر داد و گفت: بیش از ۶۰ درصد پرونده‌های ارجاع شده از دادسرای مرکز استان به شورای حل اختلاف با سازش مختومه می‌شود، که این میزان رقم قابل توجهی است.

اسپانلو همچنین از دادستان‌های سراسر استان خواست تا به منظور کاهش حجم ورودی پرونده به دادسراها و افزایش صلح و سازش، پرونده‌هایی که قابلیت سازش دارند را به شعب شورای حل اختلاف ارجاع دهند.

نشست فصلی روسا و دادستان‌های گلستان‌ با هدف ایجاد رویه واحد در روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی، بررسی عملکرد حوزه‌های قضایی از حیث شاخص‌های رسیدگی و برنامه‌ریزی برای رفع نواقص و ارتقا و بهبود حوزه‌های قضایی در گرگان برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha