۲۱ دی ۱۴۰۲، ۱۹:۱۶
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85351148
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یکی از مسوولان حزب عمران‌خان در پاکستان کشته شد

اسلام‌آباد - ایرنا - در سایه شدت گرفتن خشونت‌ها پیش از برگزاری انتخابات عمومی در پاکستان، یک عضو مسوول در حزب عمران‌خان (جنبش عدالت) درپی حمله مسلحانه در شمال غرب این کشور کشته شد.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا از رسانه‌های پاکستانی، خودروی شاه خالد مسوول حزب جنبش عدالت (PTI) در ایالت خیبرپختونخوا امروز در حوالی منطقه سوابی هدف حمله مهاجمان ناشناس قرار گرفت.

پلیس شهر سوابی اعلام کرد که شاه خالد درپی تیراندازی مهاجمان در دم کشته شد و مهاجمان پس از ارتکاب جنایت از محل حادثه متواری شدند. تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت حمله به عضو حزب عمران‌خان را برعهده نگرفته است.

خشونت‌های مسلحانه علیه چهره‌های سیاسی و نامزدهای انتخاباتی در پاکستان پیش از انتخابات عمومی این کشور شدت گرفته است. روز گذشته نیز یک نامزد مستقل انتخاباتی در وزیرستان شمالی به همراه ۳ نفر از دستیارانش کشته شدند.

انتخابات آتی پاکستان روز ۸ فوریه ۲۰۲۳ مطابق با پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ برگزار می‌شود. این انتخابات رای‌گیری برای مجلس ملی و ۴ مجلس ایالتی در پنجاب، خیبرپختونخوا، سِند و بلوچستان را شامل می‌شود.

در عین حال هفته گذشته برخی از نمایندگان مجلس سنای پاکستان قطعنامه‌ای برای تعویق در زمان برگزاری انتخابات آتی تصویب کردند که با مخالفت شدید احزاب پاکستانی از جمله مسلم لیگ نواز و حزب مردم روبرو شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha