۲۱ دی ۱۴۰۲، ۲۱:۱۷
کد خبرنگار: 1022
کد خبر: 85351227
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

استاندار گلستان: دولت سیزدهم «۱۵۰ همت» سرمایه‌گذاری برای توسعه گلستان انجام داد

گرگان - ایرنا - استاندار گلستان گفت: دولت سیزدهم طی ۲ سال اخیر حدود ۱۵۰ همت (هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد ریال) سرمایه‌گذاری اعم از طرح‌های بهره‌برداری شده یا آغاز عملیات اجرایی را برای توسعه این استان انجام داده است.

به گزارش ایرنا، علی‌محمد زنگانه پنجشنبه شب در حاشیه برگزاری میز خدمت مسوولان دستگاه‌های استان در مسجد جامع شهر قرق از توابع شهرستان گرگان، اظهار داشت: جایگاه گلستان با وجود داشتن ظرفیت‌هایی برای توسعه اقتصادی، پایین بوده و قرار گرفتن جزو پنج استان فقیر کشور، زیبنده نیست.

وی بیان کرد: در عین حال دولت سیزدهم برای جبران عقب‌ماندگی و دستیابی سرانه درآمدی اقتصاد این استان به میانگین کشوری، سرمایه‌گذاری ۲۲۴ همت (۲ هزار و ۲۴۰ هزار میلیارد ریال) را تا پایان دولت سیزدهم هدفگذاری و با جدیت پیگیری می‌کند.

زنگانه با اشاره به جذب اعتبارات ۴۰ هزار میلیارد ریالی برای توسعه استان در پایان دولت قبل، افزود: به برکت دولت سیزدهم جذب اعتبارات از محل تملک دارایی در این استان طی ۲ سال اخیر به چهار برابر دولت قبل معادل ۱۶۳ هزار میلیارد ریال افزیش یافته است.

وی یادآور شد: شتاب در توسعه سرمایه‌گذاری در گلستان ثمره نگاه ویژه دولت سیزدهم به استان‌های محروم از جمله گلستان است.

استاندار گلستان گفت: نمونه بارز توجه دولت سیزدهم به مناطق محروم، شهرستان مرزی مراوه‌تپه استان بود که در ۳۰ ماه اخیر هشت هزار میلیارد ریال در بخش‌های عمرانی و اقتصادی، سرمایه‌گذاری انجام شده است.

وی در خصوص توسعه شهر قرق از توابع شهرستان گرگان بیان داشت: در دولت سیزدهم برای این شهر، ۲ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

به گفته وی آغاز عملیات اجرایی ایجاد دوربرگردان ایمن قرق به فاضل آباد به ارزش ۲۲۰ میلیارد ریال در راستای شتاب به توسعه این شهر تازه تاسیس است.

زنگانه ادامه داد: احیای نهالستان با ظرفیت تولید ۱۲ میلیون نهال در سال، استفاده از ظرفیت پارک جنگلی با واگذاری به شهرداری، ایجاد موزه ملی روستایی با واگذاری به شهرداری، تامین زمین ایجاد فضای ورزشی در سایت هفت هکتاری نهضت ملی مسکن، اختصاص پنج هزار مترمربع زمین برای فعالیت بازارچه هفتگی، حفر و تجهیز یک حلقه چاه آب برای آشامیدن، نصب سه دستگاه ترانسفورماتور برق از جمله مطالبه معتمدان شهر قرق بوده که با جدیت پیگیری خواهد شد.

شهر قرق با ۱۱ هزار نفر جمعیت در ۲۴ کیلومتری شهر گرگان و در نزدیکی شهر فاضل آباد شهرستان علی آباد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha