۲۲ دی ۱۴۰۲، ۹:۴۰
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85351298
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زنجان در ارزش افزوده بخش کشاورزی رتبه ۲۳ کشور را دارد

زنجان – ایرنا - معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: بر پایه آخرین داده‌های استخراج شده، ارزش افزوده بخش کشاورزی استان معادل ۸.۵ همت است و زنجان با دارا بودن ۱.۷۴ درصد ارزش افزوده‌ کشور در این بخش رتبه ۲۳ کشوری را دارد.

ایرج امینی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استان زنجان با دارا بودن ۲۲ هزار کیلومتر مربع مساحت‌ خاکی و سهم ۱.۳۳ درصدی از مساحت خاکی کشور، در این شاخص رتبه ۲۰ را در بین استان‌های کشور دارد.

وی ادامه داد: ۲.۷ درصد از شاغلین بخش کشاورزی سال ۱۴۰۱ کل‌ کشور در استان‌ زنجان مشغول به کار هستند و این استان‌ با دارا بودن ۹۶ هزار نفر شاغل در بخش‌ کشاورزی، رتبه ۱۶ را در بین استان‌های کشور به خود اختصاص داده است.

امینی گفت: موجودی سرمایه خالص بخش‌ کشاورزی استان در سال ۱۴۰۰ معادل ۲۲ همت بوده است و زنجان ۱.۵ درصد موجودی سرمایه خالص بخش کشاورزی کشور را دارد.

وی افزود: در این سال تشکیل سرمایه ثابت خالص استان در بخش کشاورزی معادل ۸.۴ همت بوده و ۱.۴ درصد از سرمایه ثابت خالص تشکیل شده در بخش کشاورزی کشور مربوط به استان زنجان بوده است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: ۱.۶ درصد از آب مصرف‌ شده در بخش‌ کشاورزی سال ۱۴۰۰ کل‌ کشور در این استان زنجان بوده است.

امینی اظهار کرد: استان‌ زنجان با مصرف یک هزار و ۳۱۲ میلیون‌ مترمکعب آب در بخش کشاورزی رتبه ۱۸ را در بین استان‌های کشور داشته است.

به گزارش ایرنا، بخش کشاورزی در استان زنجان اهمیت ویژه‌ای دارد و بیش از ۲۴.۵ درصد سهم اشتغال استان را به خود اختصاص داده در حالیکه میانگین سهم اشتغال کشور در این بخش ۱۴.۸ درصد است.

استان زنجان با ۱.۳ درصد مساحت کل کشور حدود ۸۴۰ هزار هکتار عرصه های مناسب کشاورزی معادل پنج درصد اراضی کشاورزی کشور را دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha