سه هزار مددجوی خراسان‌شمالی از خدمات گروه جهادی الکفیل بهره‌مند شدند

بجنورد-ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: سه هزار مددجوی این استان از خدمات جهادی، درمانی و فرهنگی قرارگاه جهادی الکفیل بهره مند شند.

مجید الهی راد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اردوی جهادی، درمانی و فرهنگی قرارگاه جهادی الکفیل با مشارکت بیش از ۷۰ پزشک، دندانپزشک و متخصص در مصلای امام خمینی (ره) شهر بجنورد به مدت چهار روز برگزار شد.

وی افزود: با توجه به قیمت‌های بالای تعرفه‌های دندانپزشکی و درمانی از گروه جهادی الکفیل درخواست کمک به نیازمندان استان شد که این گروه جهادی از ۱۹ تا ۲۲ دیماه در مصلای شهر بجنورد حضور یافتند و به نیازمندان بیمار این استان خدمات مختلف ارایه دادند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی خاطرنشان کرد: قبل از حضور این گروه جهادی گروه های هدف تحت حمایت کمیته امداد غربالگری شدند و بر اساس نیازشان و برنامه ریزی انجام شده بود.

الهی راد با بیان اینکه بیش از ۷۰ پزشک متخصص از داخل و خارج استان در این اردوی فعالیت داشتند، خاطرنشان کرد: بیش از هشت نوع خدمت درمانی از جمله انجام خدمات دندانپزشکی، بینایی سنجی، مغز و اعصاب، داخلی، اطفال، زنان، فیزیوتراپی برای نیازمندان انجام شد.

وی افزود: بیماران شناسایی شده از جامعه تحت حمایت در شهرستان بجنورد و شهرستان های استان هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی تصریح کرد: این اردو با همکاری دستگاه های اجرایی، صنایع استان، خیران و نیکوکاران برگزار شد.

به گفته مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی این نهاد حمایتی در ۹ ماه سال جاری ۲۵۱ میلیارد ریال اعتبار در حوزه درمان مددجویان زیر پوشش این نهاد حمایتی هزینه کرد.

به گزارش ایرنا، خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری ۵۳ هزار و ۲۸۹ خانوار شامل ۱۰۶ هزار و ۲۶۲ مددجو زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

۵۰ درصد این مددجویان بانوان و مابقی را مردان تشکیل می دهند که ۶۶ درصد افراد زیر پوشش در مناطق روستایی و ۳۴ درصد هم در مناطق شهری استان ساکن هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha