۲۲ دی ۱۴۰۲، ۱۹:۱۵
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85351582
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مقام یمنی: بزرگترین بازنده تجاوز به یمن آمریکا است

تهران - ایرنا- دبیر شورای عالی سیاسی یمن در واکنش به حملات آمریکا و انگلیس علیه کشورش گفت: درصورت گسترش دامنه جنگ در منطقه، بزرگترین بازنده آن آمریکا خواهد بود.

«یاسر الحوری» روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار بین الملل ایرنا افزود: تجاوز بدون توجیه به یمن در راستای تجاوز به غزه و در دفاع از رژیم صهیونیستی انجام شده است.

وی ادامه داد: این تجاوز و هر تجاوز و جنگ دیگری با هر حجم و پیامدی نمی تواند یمن را از یاری ملت فلسطین منصرف کند، زیرا ملت یمن، دفاع از فلسطین را وظیفه جهادی و دفاع مقدس از امت اسلامی می دانند.

این مقام یمنی از همه کشورها بویژه کشورهای همسایه یمن خواست تا در جنگی که آمریکا برای دفاع از رژیم صهیونیستی آغاز کرده است، مشارکت نکنند.

الحوری اضافه کرد: آمریکا امروز دستپاچه است و نمی تواند از منافع و مصالح خود و هیچ کشوری دفاع کند و یمن دست برتر را در منطقه دارد.

وی افزود: این تجاوز هیچ تاثیری بر توانایی ارتش و نیروهای مسلح یمن ندارد و این کشور را در ادامه عملیات خود مصمم تر خواهد کرد و پاسخ به این تجاوز، تبلور خواست ملت یمن و آمریکا بازنده این میدان خواهد بود.

به گزارش ایرنا، آمریکا و انگلیس در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل پنجشنبه شب به وقت محلی (آمریکا) به مواضع انصارالله یمن حمله کردند.

منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند که ارتش ملی یمن در پاسخ به تجاوز هوایی آمریکا و انگلیس به این کشور، یک هدف متعلق به ایالات متحده در دریای سرخ را هدف قرار داده است.

این تجاوز انگلیس و آمریکا واکنش هایی را به دنبال داشته است.

هزاران نفر از مردم یمن برای محکوم کردن حملات وحشیانه آمریکا و انگلیس و حمایت از مقاومت مردم مظلوم غزه علیه اشغالگران صهیونیستی به خیابان‌ها آمدند. یمنی ها با سردادن شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» ‌به خیابان ها آمدند تا حمله وحشیانه آمریکا و انگلیس به کشورشان را محکوم کنند.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز حملات نظامی بامداد امروز آمریکا و انگلیس به چند شهر یمن را شدیدا محکوم کرد و آن را اقدامی خودسرانه، نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی یمن و نقض قوانین و مقررات و حقوق بین‌الملل دانست.

کنعانی با ابراز نگرانی نسبت به پیامدهای تکرار این گونه حملات خودسرانه برای صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی، از جامعه جهانی خواست با واکنش‌ها و اقدامات مسئولانه، از گسترش دامنه‌های جنگ، بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه جلوگیری کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha