امام جمعه کاشان:حمله آمریکا و انگلیس به یمن، نشانه احتضار  رژیم غاصب صهیونیستی است

کاشان _ ایرنا_ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: هر وقت اسرائیل غاصب در برابر ملت مظلوم فلسطین دچار شکست می شود آمریکا و انگلیس برای کاهش فشار بر این رژیم غاصب وارد منطقه شده و حمله آنها به یمن هم، نشانه عجز رژیم غاصب صهیونیستی است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کاشان که در مصلای بقیه‌الله‌الاعظم (عج) این شهر اقامه شد افزود:آمریکا،انگلیس،استرالیا،هلند و بحرین با همکاری عربستان با یکصد موشک به یمن حمله کردند و ۶۰ نقطه را در ۱۶ مرکز هدف گیری کردند.

وی اظهار کرد:یمنی ها به رهبرشان نامه ای نوشتند و اعلام کردند تا مرز شهادت آماده ایم و حشد الشعبی عراق هم اعلام کرد اگر به یمن حمله شود پایگاه های آمریکایی را هدف می گیریم.

امام جمعه کاشان بیان کرد:انصارالله یمن اعلام کرد آمریکا و انگلیس به زودی خواهند فهمید حمله شان به یمن بزرگ ترین حماقت تاریخ بوده است.

حجت الاسلام حسینی گفت:فرار شاه خبیث از مناسبت های هفته است،دلیل فرار شاه این بود که حضرت امام خمینی(ره) در مدت ۱۵ سال آنچنان قلب مردم را متحول کرد که در سال ۱۳۵۷ انبوه جمعیت در چهار راهپیمایی تاسوعا عاشورا. اربعین و ۲۸ صفر سال شاه را برای همیشه فراری داد. 

وی افزود:فدائیان اسلام حق بزرگی بر گردن ما دارند چراکه مقام معظم رهبری فرمودند که شهید نواب صفوی در ایام جوانی بر من تاثیر گذاشت.

وی اظهار کرد:میلاد امام باقر(ع) از مناسبت های هفته است،شخصی از ایشان پرسید آیا افرادی ازجمله ابوسفیان که با پیامبر(ص) جنگیدند جرمشان از افرادی که با حضرت علی(ع)جنگیدند بیشتر است ایشان پاسخ داد افرادی که با حضرت علی(ع) جنگیدند جرمشان بیشتر است چراکه دشمنان پیامبر(ص)اعراب جاهلی بودند اما دشمنان حضرت علی(ع) قاری قرآن بودند و از جایگاه حضرت علی(ع)آگاه بودند.

امام جمعه کاشان بیان کرد:در کتاب بحار الانوار جلد ۹۴ صفحه ۷۷ آمده ماه رجب ماه استغفار امت است و کارهای خوب مومنان ۲ برابر حساب شده و کار های بد انسان محو می شود.

حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنانش گفت:حضرت علی (ع) در حکمت ۴۱ نهج البلاغه می فرمایند قلب انسان بی خرد در دهان اوست و زبان فرد عاقل در قلبش قرار دارد،جناب ابن میثم می فرمایدفرد عاقل اول حرقی که قصد گفتنش را دارد بررسی کرده و سپس آن را علنی می کند.

امام جمعه کاشان بیان کرد:امروز با توفیق الهی قصد خواندن نماز باران را داریم،امام خمینی(ره) در کتاب تحریر می فرمایند نماز باران مستحبی است و وقتی باران قطع شود مستحب است که بخوانیم.

حجت الاسلام حسینی افزود: نماز باران مانند نماز عید فطر و عید قربان است و پس از قرائت حمد سوره توحید را می خوانیم و در قنوت این نماز محتوایی آورده شود که دلالت بر طلب آب دارد(دعای ۱۹ صحیفه سجادیه)برای قنوت نماز باران مناسب است.

وی اظهار کرد: در سی و چهارمین جلسه ، فراز دیگری از دعای بیستم صحیفه سجادیه دعای ( مَکَارِمِ الْأَخْلَاقِ وَ مَرْضِیِّ الْأَفْعَالِ آمده که  خدایا کمکم کن تا من برخورد کنم با آن کسی که به من خیانت می کند و  من خیرخواه او باشم .

امام جمعه کاشان بیان کرد:« غَشَّنِی » به معنی خدعه کردن و فریب دادن است ، فریب و خدعه هم بُعد فردی و هم بُعد اجتماعی دارد ، البته قانون باید با خیانت کردن در مسائل و در بُعد اجتماعی با افراد خیانتکار برخورد کند.

حجت الاسلام حسینی گفت:اگر کسی یا کارخانه داری کم فروشی  کند مثلاً وزن پاکت شیر بجای هزار گرم ۹۹۰ گرم باشد ، این کم فروشی است. پیامبر (ص) می فرمایند :  اگر مسلمانی در معاملات ، خرید و فروشش ، غش « به معنی خیانت » داشته باشد ، از ما نیست و در روز قیامت با یهودیان مبعوث می شود، زیرا یهودیان بیشترین خدعه را نسبت به مسلمین انجام داده اند.

وی افزود:امیرالمومنین علی (ع) می فرماید ، غش و خدعه فقط در معاملات نیست، کسی از ما مشورت بخواهد و ما مشورت بد دهیم ،یک مدیری برای انتصاب یکی از معاونت هایش با کسی مشورت می کند ، به او مشورت بد بدهیم ،  در مسائل اجتماعی و کلان ، قانون افراد خائن را تنبیه می کند، اما در مسائل فردی امام سجاد (ع) می فرمایند : کسی که شما را در خرید و یا در تعمیر یک کالا ، فریب دهد شما می توانید سه برخورد با او داشته باشید،یا معامله را فسخ کنید، ما به التفاوت بدهید و یا مکارم اخلاق را به او بگوییم و  او را نصیحت کنیم.

وی اظهار کرد: این عبارت این منظور را دارد،ف خدایا ، کمک کن تا کسی که مرا فریب داده او را نصیحت کنم و به تعبیر قرآن در سوره اعراف آیه ۶۲ حضرت نوح فرمودند ،پیام‌های پروردگارم را به شما می‌رسانم و خیرخواه و دلسوز شما هستم و از جانب خدا چیزهایی می‌دانم که شما نمی‌دانید.

امام جمعه کاشان بیان کرد:علامه طباطبایی   در المیزان جلد ۸ صفحه ۱۷۵ ذیل این آیه می فرماید  « وَأَنْصَحُ لَکُمْ » نُصح ، یعنی ، موعظه های حضرت نوح ، انذار و تبشیر ، جهنم این است ، بهشت این است و کسی که من را فریب دادی به فکر آخرت خودت باش.

حجت الاسلام حسینی افزود : بحث محوری و مستمر ما قران بود که به ایه ۸۰ سوره بقره رسیدیم (  وَقَالُوا لَنْ تَمَسَّنَا النَّارُ إِلَّا أَیَّامًا مَعْدُودَةً ۚ قُلْ أَتَّخَذْتُمْ عِنْدَ اللَّهِ عَهْدًا فَلَنْ یُخْلِفَ اللَّهُ عَهْدَهُ ۖ أَمْ تَقُولُونَ عَلَی اللَّهِ مَا لَا تَعْلَمُونَ ) یهودیان گفتند  ما به هیچ وجه در آتش نخواهیم بود ، مگر تعداد روزهای کم ، به آنها بگو ، ایا از خدا پیمان گرفته اید ، که خدا خُلف عهد نکند  و یا مطالبی به خدا نسبت می دهید که به آن علم ندارید.

وی اظهار کرد:نکته اول آیه  درباره مَسّ است ، فرق مَسّ با لمس چیست ؟ مرحوم علامه مصطفوی ، در التحقیق جلد ۱۰ می فرماید در لمس یک احساس وجود دارد ، تماسی که در آن احساس هم هست ، طرف مقابل حس می کند  « مانند این که دست کسی را لمس کنیم » اما در مَسّ ، برخوردی است که طرف مقابل لازم نیست احساس کند ، بدون شرط احساس کردن ، صِرف برخورد را مَسّ می گویند. منظورشان از «  لَنْ تَمَسَّنَا النَّارُ » چیست ؟ منظورشان این است که می گویند ، آتش ما را نمی سوزاند و فقط یک تماس ظاهری با ما دارد ، عقیده یهود برای خودشان این است، آتش ، پوست و گوشت و استخوان ما را نمی سوزاند  و  یا به تعبیر سوره همزه « الَّتی‏ تَطَّلِعُ عَلَی الْأَفْئِدَةِ » اینطور نیست که بخواهد روح ما را بسوزاند . نه ، فقط یک برخورد سطحی با ما دارد.

امام جمعه کاشان بیان کرد:نکته دوم  آیه درباره  « أَیَّامًا مَعْدُودَةً » است ، همین تماس ظاهری هم در ایام معدودی است برای ما یهودیان  ، مسلمانان به فکر خودشان باشند ، سوال می کنیم « أَیَّامًا مَعْدُودَةً »  چیست ؟ مرحوم شُبَّر می فرمایند ، اعتقاد یهودیان این است که ما ۷ روز یا ۴۰ روز به جهنم می رویم . سوال می کنیم ۷ روز چیست ؟ می گویند آنها اعتقاد دارند مدت عمر دنیا هفت هزار سال است .

حجت الاسلام حسینی گفت:« مُدَّت الدُّنیا سَبعَةُ آلافِ سَنَةٍ » و ما به ازای هر هزار سال یک روز در عذاب خواهیم بود ، سوال می کنیم ۴۰ روز چرا ؟ روزهایی که گوساله پرست بودیم  « َاربَعینَ یَومَ اَیّامَ عِبادَه العجل » ابن عربی در تفسیر القران کریم می گوید   اینها بد نمی گویند ، یا هفت روز یا چهل روز ، ولی یک اشتباه دارند و آن این است که این هفت روز یا چهل روز ، هر سال تکرار می شود ، تا ابد سالی چهل روز ، در حالی که یهودیان می گویند ، در کل ابدیت معاد ، هفت یا چهل روز.

وی افزود:آیت الله جوادی آملی به ابن عربی جواب می دهد و می فرماید،یکی از گناهان یهودیان تحریف کتاب آسمانی بود ، هفته قبل گفتیم ، سه وَیل در قرآن برای آنها آمده است مفسرین فرموده اند این سه وَیل گفتن برای  تحریف کتاب خدا می باشد، گفتیم ، وَیل یک وادی خاص در جهنم است که وقتی خدا کافر را به ان مکان پرتاب می شود چهل سال زمان می برد تا به قعر آن برسد ، شما چه می گوئید که چهل روز یا هفت روز در یک سال عذاب می شوند.

و اظهار کرد:ای تحریف کننده کتاب اسمانی ، چهل سال فقط طول می کشد که به قعر وادی ویل برسی ، گناه آنقدر بزرگ است اصلا که با هفت روز و چهل روز نمی سازد،آیت الله جوادی آملی می فرمایند   تفسیر ابن عربی با نامه ۲۷ نهج البلاغه نمی سازد.

امام جمعه کاشان بیان کرد:حضرت  علی ع وقتی محمد ابی بکر را برای استانداری مصر فرستاد، در آخر نامه ۲۷ نصیحتی می کند و می فرماید،برحذر باشید از آتشی‌ که عمقش ناپیدا و دور ، و حرارتش خیلی شدید است ، و عذابش تازه است ، خانه ای است که رحمت در آن وجود ندارد، این که ابن عربی می گوید، هفت روز یا چهل روز  فقط عذاب بشوند و بقیه روزها در آسایش و ناز و نعمت باشند با جهنم سازگار نیست،جهنم « دارٌ لَیْسَ فیها رَحْمَةٌ  »  خانه ایست که اگر کسی آنجا برود دیگر برای او رحمت نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha