بزرگترین نهاد ضدجنگ انگلیس: به‌جای بمباران یمن، اسراییل را متوقف کنید

لندن - ایرنا - بزرگترین نهاد ضد جنگ انگلیس روز جمعه با صدور بیانیه‌ای، درباره تبعات حمله شب گذشته علیه یمن و گسترش جنگ در غرب آسیا هشدار داد و تصریح کرد: دولت‌های آمریکا و بریتانیا باید از اسرائیل بخواهند که حملات خود را در غزه متوقف و آتش‌بس را اجرا کند، نه اینکه یک کشور بسیار فقیر را بمباران کند.

به گزارش ایرنا، «ائتلاف توقف جنگ» که با یک میلیون عضو، بزرگترین پویش ضد جنگ انگلیس به‌شمار می‌رود، طی بیانیه‌ای مشترک با کارزار خلع سلاح هسته‌ای انگلیس تاکید کرد: حمله به یمن توسط نیروهای آمریکایی، بریتانیایی و دیگر نیروها تشدید خطرناک جنگ در خاورمیانه است. این پیامد مستقیم حمایت دولت‌های آنها از حمله سه ماهه اسرائیل به غزه و به طور کلی مردم فلسطین است.

این بیانیه می‌افزاید: ما هشدار داده بودیم که این حمایت احتمالاً منجر به جنگ گسترده‌تر در سراسر منطقه می‌شود و این پیش‌بینی اکنون در حال اثبات است.

دو نهاد انکلیسی تصریح کردند: این خطرناک‌ترین زمان طی بیش از دو دهه گذشته در خاورمیانه است و امتناع قدرت‌های غربی از محکوم کردن اقدامات اسرائیل، باعث گسترش بیشتر جنگ در یمن، لبنان و جاهای دیگر خواهد شد.

در این بیانیه همچنین اشاره شده است: مشارکت بریتانیا در این حمله تکان دهنده حتی در پارلمان مورد بحث قرار نگرفت و نمایندگان مجلس اکنون باید هم خواستار آتش بس و هم پایان دادن به تشدید خطرناک درگیری‌ها باشند.

ائتلاف توقف جنگ و کارزار خلع سلاح هسته‌ای با یادآوری این نکته که «حوثی‌ها تصریح کرده‌اند در صورت برقراری آتش‌بس در غزه، این حملات را متوقف خواهند کرد» تاکید کرد: «دولت‌های آمریکا و بریتانیا باید از اسرائیل بخواهند که حملات خود را متوقف و آتش‌بس را اجرا کند، نه اینکه یک کشور بسیار فقیر را بمباران کند.

آمریکا و انگلیس پنجشنبه شب به وقت محلی (آمریکا) در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حملات حمله به مواضع انصارالله یمن را آغاز کردند. منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند که ارتش ملی یمن در پاسخ به تجاوز هوایی آمریکا و انگلیس به این کشور، یک هدف متعلق به ایالات متحده در دریای سرخ را هدف قرار داده است.

ارتش یمن در هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا برای این رژیم را که عازم سرزمین‌های اشغالی در دریای سرخ، اقیانوس هند و تنگه باب‌المندب بودند، هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش یمنی متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به نوار غزه و کشتار مردم این منطقه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha