۲۲ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۵۲
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85351695
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

محرابیان: طرح جامع آبرسانی دزفول با سرعت تکمیل می‌شود

دزفول - ایرنا - وزیر نیرو گفت: آبگیر و تصفیه خانه دزفول به عنوان ۲ گام اجرای طرح جامع و بزرگ آبرسانی این شهرستان به طور همزمان از امروز آغاز و این طرح مهم و زیرساختی با سرعت تکمیل می‌شود.

به گزارش ایرنا، علی اکبر محرابیان روز پنجشنبه در آیین آغاز عملیات احداث آبگیر طرح بزرگ آبرسانی دزفول افزود: احداث آبگیر طرح جامع آبرسانی دزفول به تنهایی مشکلی را در این شهرستان حل نمی‌کند به همین دلیل عملیات اجرایی تصفیه خانه دزفول همزمان با آبگیر از امروز اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: طرح آبرسانی به شهرستان دزفول یکی از طرح‌های مهم و ارزشمند است که موجب برخورداری مردم این شهرستان از آب زلال دز می‌شود.

وزیر نیرو با بیان اینکه آب شهرهای مختلف خوزستان در قالب طرح آبرسانی غدیر از رودخانه دز تامین شده است، گفت: این طرح بار دیگر ایثارگری مردم دزفول را نشان می‌دهد به همین دلیل مسوولیت دستگاه‌های اجرایی در تکمیل طرح آب رسانی دزفول در کوتاهترین زمان برای ادای دین به مردم مقاوم این شهر سنگین است.

وی ادامه داد: آبگیر طرح جامع دزفول جزو طرح‌های فنی صنعت آب و برق است که امکان برداشت آب با کیفیت و زلال از رودخانه دز در همه روزها از جمله زمان بارش باران و گل‌آلود شدن رودخانه را فراهم می‌کند.

محرابیان تصریح کرد: تصفیه خانه شادگان در زمان بسیار کوتاه به مدار بهره برداری آزمایشی رسیده است و به زودی مراسم افتتاح آن انجام می‌شود؛ انتظار می‌رود تصفیه خانه دزفول نیز با همین سرعت اجرایی شود.

وزیر نیرو در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از خدمات محمدرضا کرمی نژاد مدیرعامل سابق آبفای خوزستان گفت: وی از مدیران جهادی خوزستان است که طرح‌های عظیم آبرسانی به همت این مدیر در این استان اجرایی شده است.

وی افزود: تجارب و خدمات کرمی نژاد که به افتخار بازنشستگی نائل آمده به عنوان مشاور خوب و ارزشمند در صنعت آب و فاضلاب استفاده می‌شود.

محرابیان: طرح جامع آبرسانی دزفول با سرعت تکمیل می‌شود

استاندار: نیاز خوزستان تقویت پایانه‌های صادراتی شمال استان است

استاندار خوزستان نیز در این آیین گفت: یکی از اقدام‌های بسیار خوب در دزفول تامین آب آشامیدنی این شهرستان از طریق آب دز است که این مهم با آغاز عملیات تصفیه خانه و آب گیر طرح جامع آبرسانی دزفول امروز وارد مرحله اجرایی شد.

علی اکبر حسینی محراب ادامه داد: انتظار از سازمان آب و برق خوزستان این است که همزمان با آغاز عملیات اجرایی آب گیر، احداث تصفیه خانه طرح جامع آب رسانی دزفول نیز اجرایی شود.

وی افزود: خوزستان در آب و کشاورزی سرآمد کشور است که با توجه به محدودیت منابع آبی، صرفه جویی در مصرف آب باید به فرهنگ جاری تبدیل شود.

حسینی محراب گفت: آب رودخانه دز از جمله آب‌های باکیفیت خوزستان است که تامین آب شهرستان دزفول از این رودخانه موجب پایداری آب رسانی به شهرهای این شهرستان می‌شود.

وی افزود: استفاده بهینه از آب و زمین در خوزستان امکان توسعه کشارزی در این استان را بیش از پیش فراهم می‌کند.

استاندار خوزستان احداث و تقویت پایانه‌های صادراتی در شمال خوزستان را مورد تاکید مدیریت استان دانست و گفت: احداث پایانه‌های صادراتی در شمال استان با توجه به ظرفیت‌های عظیم کشاورزی منطقه در اشتغال آفرینی و ارزآوری موثر است.

محرابیان: طرح جامع آبرسانی دزفول با سرعت تکمیل می‌شود

طرح‌های متعدد آبرسانی در خوزستان در حال احداث است

مدیرعامل سازمان آب برق خوزستان نیز در این آیین با بیان اینکه دزفول دارای استعداد زیادی در بخش آب و کشاورزی دارد، گفت: کشاورزان دزفول از نظر دانش کشاورزی و رعایت صرفه جویی آب جزو کشاورزان پیشتاز کشور هستند.

عباس صدریان فر با بیان اینکه طرح‌های متعدد آب رسانی در دزفول در دست اقدام است، ادامه داد: آب گیر اصلی و تصفیه خانه دزفول به عنوان بخش‌های مهم طرح جامع و بزرگ آبرسانی دزفول امروز آغاز می‌شود.

وی افزود: وزارت نیرو توجه ویژه‌ای به آب سانی در شهرهای مختلف خوزستان دارد و در این مسیر طرح‌های متعددی در استان در دست اجرا است.

مدیرعامل سازمان آب برق خوزستان با اشاره به مشخصه‌های فنی طرح جامع آب رسانی دزفول گفت: تصفیه خانه دزفول ظرفیت تصفیه ۲۹۵ متر مکعب آب در شبانه روز را دارد که در صورت بهره برداری آب ۹ شهر و ۳۶۰ روستا را تامین می‌کند.

صدریان فر با بیان اینکه هم اکنون آب مورد نیاز دزفول از طریق آب‌های زیر زمین تامین می‌شود، افزود: ۲۲ چاه برای تامین آب مورد نیاز دزفول حفر شده است که با اجرای این طرح، آب دزفول از طریق رودخانه دز تامین می‌شود.

محرابیان: طرح جامع آبرسانی دزفول با سرعت تکمیل می‌شود

اعتبار مورد نیاز طرح جامع آب رسانی دزفول بی وقفه تامین شود

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: خواسته و مطالبه مردم دزفول از وزارت نیرو تخصیص کل اعتبار مورد نیاز این طرح است.

سید احمد آوایی افزود: تخصیص نیافتن کامل اعتبار مورد نیاز این طرح موجب نیمه کاره ماندن آن می‌شود که تامین بی وقفه اعتبار مورد نیاز این طرح برای تکمیل سریع طرح جامع و بزرگ آب رسانی دزفول مطالبه اصلی است.

به گزارش ایرنا، عملیات احداث آبگیر طرح بزرگ آبرسانی دزفول با اعتباری بالغ بر پنج هزار میلیارد ریال روز پنجشنبه با حضور وزیر نیرو آغاز شد.

علی اکبر محرابیان وزیر نیرو عصر پنجشنبه برای بازدید از طرح‌های آبرسانی خوزستان وارد فرودگاه آبادان شد.

وی برای افتتاح چند طرح آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان، بازدید از طرح‌های آب و فاضلاب و همچنین تصفیه خانه‌های شهرهای آبادان، خرمشهر، ایذه، دزفول و دارخوین به خوزستان سفر کرده است.

آغاز عملیات اجرایی تصفیه خانه کوت امیر و غرب اهواز، آغاز عملیات اجرایی آبرسانی فدک، شرکت در نشست شورای هماهنگی صنعت آب و برق خوزستان، بازدید از سد و نیروگاه مسجدسلیمان، آغاز عملیات اجرایی طرح سازه آبگیر دزفول از جمله برنامه‌های وزیر نیرو در سفر ۲ روزه وی به خوزستان اعلام شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha