بازداشت بی‌سابقه غیرنظامیان در غزه بدون تفهیم اتهام

تهران-ایرنا- یک روزنامه آمریکایی، میزان بازداشت بدون اتهام فلسطینی‌ها در غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی را بی‌سابقه عنوان کرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست از بازداشت صدها غیرنظامی فلسطینی توسط ارتش رژیم صهیونیستی در غزه و انتقال آنها به زندان های این رژیم در داخل سرزمین های اشغالی خبر داد.

این رسانه انگلیسی زبان نوشت: گروه های حقوق بشر معتقدند که هرگز این تعداد اسیر فلسطینی بدون تفهیم اتهام توسط ارتش اسرائیل زندانی نشده اند.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی برخلاف قوانین داخلی این رژیم و قوانین بین المللی، اقدام به بازداشت موقت مردم عادی فلسطین در کرانه باختری، غزه و سرزمین های اشغالی می کند و افراد بسیاری بدون اتهام برای ماه ها در زندان می مانند.

از زمان روی کار آمدن کابینه راست‌گرای بنیامین نتانیاهو، شرایط برای اسرای فلسطینی بدتر شده و «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این کابینه خواستار ندادن غذای کافی به این زندانیان، نداشتن ملاقات و اعدام آنها شد.

به گزارش ایرنا، در واکنش به بیش از هفت دهه جنایات رژیم صهیونیستی، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha