۲۳ دی ۱۴۰۲، ۱:۳۶
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85351967
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مصر: اسرائیل مسئول جلوگیری از ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه است

تهران- ایرنا- یک مقام دولتی مصر جمعه شب ادعاهای رژیم صهیونیستی در جلسه استماع دیوان بین المللی دادگستری مبنی بر اینکه این کشور مسئول عدم ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه است را رد کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، ضیاء رشوان رئیس بخش اطلاعات دولتی مصر ادعاها و دروغ های (رژیم) اسرائیل را در دیوان بین المللی دادگستری مبنی بر اینکه مصر مسئول جلوگیری از ورود کمک‌های بشردوستانه و امدادی به غزه است را به شدت تکذیب کرد.

وی افزود: مقامات اسرائیلی به ویژه نخست وزیر، وزیر دفاع و وزیر نیرو ده‌ها بار در اظهارات عمومی از زمان آغاز تجاوز به غزه گفتند که آنها اجازه نخواهند داد کمک ها به ویژه سوخت به نوار غزه وارد شود.

این مقام مصری اضافه کرد: مصر بارها در بیانیه‌های رسمی از جمله عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور، وزارت خارجه و همه طرف‌های ذیربط اعلام کردند که گذرگاه رفح در سمت مصر بدون وقفه باز است و از طرف اسرائیلی خواستند که از انتقال کمک‌های بشردوستانه به غزه جلوگیری نکند و به بهانه بازرسی در ورود کمک‌ها به این باریکه تاخیر نیندازد.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha